Sirjoey

sirjoey

-"I invoke the rites of fiery Muspelheim, and give my soul up to the infernos embrace!"

Asia » Japan » Tokyo April 13th 2009

Dag 10 Idag gikk vi første til fishmarket. Riktignok ikke i 5 tiden, men ikke før rundt 11. Der var det mye liv og røre. Vi gikk mellom bodene der di solgte eller gjorde klar fisken, og såg noen enormt svære fisker (eller fiskehoder var vel det eneste som var igjen). Rundt klokken tolv gikk vi til Akihabara for å gjøre ferdig shoppingen. Vi brukte resten av dagen på å gå mellom Akihabara, Shibuya og Shinjuku for å kjøpe det vi kunne før vi reiser. /36000 yen gone Jeg brukte 90000 yen (rundt 6000 kr) tilsammen i løpet av turen, som er inkl den 1700krs dyre kyoto turen (grr....) Henning sa han ikke hadde holdt tellingen, men bare idag brukte han rundt 64000...... Me kommer hjem imårå... read more

Asia » Japan » Tokyo April 12th 2009

Dag 9 - Shopping Thats basically it....... read more

Asia » Japan » Tokyo April 11th 2009

Dag 8 Vi startet dagen med å faila å stå opp til fish market IGJEN. Da tok vi heller en liten tur rundt i en fin park i shinjuku, mens vi ventet på å kunne sjekke ut av Keio Plaza hotell og inn på Park Hyatt Tokyo. Det var også mange japanerer der som hadde tatt lunchen/frokosten sin i det fine parkområdet. Rundt halv 11 gikk vi tilbake til Keio og sjekket ut, og etterpå gikk vi Park Hyatt. Vi kunne ikke sjekke inn på et rom før klokken 3 og derfor reiste vi til Harajuku for å se på noen Cos-players, men vi fant ingen når vi gikk der. Vi spaserte heller rundt omkring i Harajuku området en liten stund, før vi reiste tilbake til hotellet og sjekket inn. Det var rundt 4-5 tiden. I forhold ... read more

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto April 10th 2009

Dag 7 - Kyoto Idag hadde vi planlagt å reise til Kyoto, som ligger rundt like langt ifra Tokyo som det er ifra Stavanger til Oslo. Vi hadde også planlagt å se på fiskemarkerdet, men vi forsov oss... Shinkansen, The bullet train, tar 2h 30min til Kyoto, og vi ankom Kyoto litt over 12. Kyoto er kjent for sine mange templer og shrines, og derfor så fant vi oss en buss til de mest kjente i nærheten. Vi brukte mye av dagen på å spasere rundt omkring i det store området rundt templene. Det var også en veldig fin hage som vi kom betalte for å komme inn til å se. Der fikk vi se en del av asiatisk natur. Etter å ha vært ved det ene shrinet en stund, gikk vi for å spise på en nærliggende ... read more

Asia » Japan » Tokyo April 9th 2009

Dag 6 - Harajuku og Ginza I dag hadde vi lyst til å reise litt opp til Harajuku for første gang. Det skal være et populært strøk for Cos-playing, som går ut på å kle seg opp i kostymer. Vi fant ingen der, men traff heller på en stor park, som vi begynte å gå igjennom. Etter ikke så alt for lenge støtte vi på et stort Tempel, som visst nok skulle være det største i Tokyo. Vi brukte noe tid der til å ta bilder og slikt, før vi begynte å spasere tilbake til Harajuku. Da vi kom til mer bylige strøk ved Harajuku, gikk vi oss litt mer vill, før vi fant en tett befolket handlegate for kostymer og slikt. Etter en raskt gjennomgang av denne, gikk vi ned langs en stor gate til en ... read more
Harajuku
Henning!

Asia » Japan » Tokyo April 8th 2009

Dag 5 - Ueno park, Afternoon tour og Chizuya park (Sakura-dagen) Denne dagen ville vi starte tidlig, eller hvertfall nokså tidlig. Vi fikk komt oss ut i 9-10 tiden, og tog metroen til Ueno Park, som vi hadde hørt om i en av de guidede turene vi haddde vært på. Ueno Park var ganske stor, med alt ifra baseball, et lite vann, museumer og veldig, veldig, mange sakura treer. Det var hele veier stappfullt med sakura treer i parken. Apparently så var vi veldig heldig med tiden vi kom her, fordi sakura treerne blomstrer bare en gang i året, og da bare i noen uker. De hadde begynt smått i sist uke, og var så og si i full blomstring når vi var der. Det gjorde det veldig fint. Vi kunne se mange av bladene allerede ... read more
Sakura over vannet
Tokyo havn
Enda mer sakura

Asia » Japan » Tokyo April 8th 2009

Dag 3 - Mount Fuji og Hakone Denne dagen hadde vi bestilt en guidet tur til Mount Fuji. Vi stod opp tidlig for å nå turen klokken 08:05. Det begynte med at vi tok en lang bustur ut til foten av Mount Fuji. Der var der faktisk en ganske stor by, og til og med en fornøyelses park! Vi stoppet på et lite utkikks senter med informasjon om Mount Fuji, før vi satte oss inn i bussen igjen, og begynte å kjøre oppover fjellet. På grunn av at det var så lite snø, fikk vi lov å kjøre opp så langt det var mulig å kjøre. Der oppe var det overraskende turistvennlig (not a good thing), der de hadde mange turistsjappe som solgte alt slags ting mount Fuji. Vi fikk tatt noen gode bilder, før vi tilslutt ... read more
For Shibuya

Asia » Japan » Tokyo April 6th 2009

Dag 3 Vi startet dagen sent, og kom derfor ikke ut før i 12:00 tiden. Da gikk vi til Square Enix store, som jeg viste lå i nærheten og så igjennom hva de hadde der.Mye jeg sko ha kjøpt... Etterpå gikk vi å spiste litt i en kafe, og reiste til Shibuya. I Shibuya så vi plassen i et annet lys en det vi så om kvelden sist natt. Alle butikkene var åpne,og det var sikker enda mer folk. Vi fant en stor music butikk, Tower Records, som var på flere etasjer. Jeg kjøpte en CD, og Kai og Henning kjøpte og noe japansk musikk. Tilslutt så reiste vi tilbake til Shinjuku for å gå på kino og se Valkyrie. Da filmen var ferdig fant vi noe å spiste, og gikk deretter tilbake til hotellet.... read more
Ready
Set
Go!

Asia » Japan » Tokyo » Shinjuku April 4th 2009

Dag 2 - Morning tour, Akihabara og Shibuya Vi startet dagen med å hoppe på morning touren klokken 08:05. Henning var litt skeptisk til den, men det viste seg at det var verdt det. Vi fikk sett mye, som vi ikke trenger å reise tilbake til nå, og vi fikk en god oversikt over noen plasser i Tokyo. Guiden var også veldig bra. Touren varte i noen timer og vi var nok ferdige med den rundt 13:00. Da spanderte guiden en taxi tur til Ginza, som er et stort, og dyrt, shopping distrikt. Etter å ha brukt litt tid i Ginza, fant vi ut at det var for det meste dyre vestlige ting som solgtes her (dyre klær og sånt..) så vi fant ut at det var ingen vits for oss å fortsette å være her. ... read more
Budhistisk tempel
Oh nom nom nom
Akihabara

Asia » Japan » Tokyo » Shinjuku April 4th 2009

Dag 1 Vi ankom Narita flyplass rundt 9:30. Fra der av gikk vi igjennom passkontroll/tollen og tok et Tog til Shinjuku klokken 10:15. Turen tok rundt 1 en halv time og vi fikk sjekket inn på hotellet i tolv tiden. På hotellet var det bra service, altså. Alle var hyggelige, og vi fikk en person som tok bagasjen og viste oss til rommet. Vi bestemte oss for å sove til klokken 3, altså rundt 2 timer..... Vi våknet 5 timer senere... Da var klokken rundt 7 om kvelden. Vi møtte opp med Kai i 8 tiden, når han kom med en buss fra flyplassen. Kai gikk og la seg, mens vi bestemte oss for å endelig se oss rundt omkring i Shinjuku. Siden vi ikke hadde spist noe siden frokosten på flyet, lette vi først etter ... read more

Tot: 0.116s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 85; dbt: 0.0736s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb