Dag 7 - Kyoto

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
April 10th 2009
Published: April 10th 2009

Dag 7 - Kyoto

Idag hadde vi planlagt å reise til Kyoto, som ligger rundt like langt ifra Tokyo som det er ifra Stavanger til Oslo. Vi hadde også planlagt å se på fiskemarkerdet, men vi forsov oss...

Shinkansen, The bullet train, tar 2h 30min til Kyoto, og vi ankom Kyoto litt over 12. Kyoto er kjent for sine mange templer og shrines, og derfor så fant vi oss en buss til de mest kjente i nærheten. Vi brukte mye av dagen på å spasere rundt omkring i det store området rundt templene. Det var også en veldig fin hage som vi kom betalte for å komme inn til å se. Der fikk vi se en del av asiatisk natur.

Etter å ha vært ved det ene shrinet en stund, gikk vi for å spise på en nærliggende kafe. Etter det gikk vi et lite stykke for å komme til et stort tempel område. Det var en veldig stor port som var en av japans største. Vi spaserte også litt rundt i hovedområdet der.

Da vi sa oss ferdige med det, var det allerede begynt å gå mot sen ettermiddag/kveld, og vi bestemte oss for å ta en taxi til Kyoto stasjon, og komme oss tilbake til Tokyo. I Tokyo tok vi videre en taxi til Hard Rock kafeen i Tokyo og spiste noe veldig amerikanske noe. Da hadde vi havnet i et nytt område vi ikke hadde vært i før; Roppongi. Det så ut som et stort feststrøk, der det var fullt av folk som festet rundt omkring. I et forsøk på å greie å stå opp til fish market i morgen, gikk vi ganske kjappt og fant oss et tog til Shinjuku og hotellet vårt.

(Bilder senere)

11th April 2009

Hei igjen! Kjekt å følge med på bloggen - ser ut som dere har et temmelig tett program! Litt uvant å ikke kunne ringe på mobilen for å høre hvordan det går med dere - men det er jo greit at vi kan holde kontakt på denne måten. Jeg har sendt en privat message, men vet ikke om dere har mottatt den? Sjekker dere mail? Hvordan er været? Klem

Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb