Page 2 of modest Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 8th 2009

De auto mag het vandaag eventjes rustig aan doen. Na een relaxte ochtend met enkel wat boodschappen gaan we op zoek naar het Loch Morie. Het ligt iets verder dan het Fyrisch monument en is in verhouding met de afstanden die je hier kan afleggen slechts achter de hoek. Een 10-tal km of zo. De start ligt bij het gehuchtje Boath, wat eigenlijk die naam niet waardig is. We beseffen nog niet eens dat we reeds in Boath zijn wanneer we plots niet meer verder mogen rijden met de auto. Een uitermate behulpzame Schot komt van zijn erf om ons duidelijk te maken dat we hier gerust kunnen parkeren om dan een 2-tal miles te stappen tot aan het loch. De streek is verdeeld in een 3-tal paden, maar het meest rechtse dat naast de rivier ... read more
Photo 4

Europe » United Kingdom » Scotland » Ross and Cromarty » Ullapool April 7th 2009

Vandaag zijn we opgestaan zonder enige planning, dus ook zonder veel verwachtingen. Het idee om naar Ullapool te trekken wordt al rap afgeschoten vanwege 'te ver', 'te laat' (het is zowat 11:00 am). We trekken dan richting Shin Falls, een watervallencomplex waarvan we gehoord hebben dat je er op het juiste moment de zalm stroomopwaarts ziet springen en (niet minder belangrijk) er zou ook een mooi speelpleintje voor de kinderen zijn. Zo gezegd zo gedaan. Eens ter hoogt van de 'Bonar bridge' komen de wauw-uitlatingen weer naar boven vanwege het toenemende highland gehalte. Een klein opwarmertje zal blijken. Bij de Shin Falls aangekomen is het het speelpleintje dat in de ogen van de kinderen springt en niet de zalm in de watervallen. Het ene bord geeft aan dat dit vanaf juni tot september is, het andere ... read more
Photo 1

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 6th 2009

Vandaag hebben we er eventjes de stafkaarten bijgehaald om de eerste voorbereidingen te treffen van de komende te ondernemen tochten. Bij wijze van opwarming kiezen we voor een bergje vlakbij , de Cnoc Fyrisch met het Fyrisch monument. De top haalt zo een 452 meter. Vanop de A9 zie je op de top enkele merkwaardige 'palen' staan dewelke volgens mij enkel dienen om toeristen naar boven te lokken, je vraagt je echt wel af wat het is. Gelukkig hebben wij al een brochure met foto's en omschrijving tot onzer beschikking en geheel voorbereid vliegen we er tegenaan. Volgens de beschrijving rijd je er naartoe en volgt er dan nog een bescheiden wandeling tot aan de werkelijke top. Met dit in gedachte plan ik ook al een 'bescheiden' wandeling iets verder in Boath rond een windmolenpark met ... read more
Photo 1

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 4th 2009

De Highlands Na vele jaren luilekker vakanties in La Douce France hebben we besloten om een eeuwen oude wens in vervulling te laten gaan. Het was eens hoog tijd om de stoute schoenen aan te trekken (maar de kilt hebben we achterwege gelaten) en de Schotse Highlands op te zoeken. Het is een actieve natuurvakantie geworden en zowaar één van de tofste vakanties. Bij deze hopen we een kleine indruk achter te laten en zelfs een begeleidende hand te zijn voor zij die willen volgen. Vanuit onze verblijfplaats aan de oostkust (Alness-Invergordon) hebben we min of meer afwisselende uitstappen gedaan. De ene dag bleven we in de buurt voor een degelijke bergwandeling , de andere dag was dan meer een soort autosafari, op pad dieper de highlands in om het land te verkennen , te leren ... read more

Tot: 0.145s; Tpl: 0.004s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.1073s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb