Scotland - The highlands

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness
April 4th 2009
Published: April 21st 2009

De Highlands

Na vele jaren luilekker vakanties in La Douce France hebben we besloten om een eeuwen oude wens in vervulling te laten gaan. Het was eens hoog tijd om de stoute schoenen aan te trekken (maar de kilt hebben we achterwege gelaten) en de Schotse Highlands op te zoeken.

Het is een actieve natuurvakantie geworden en zowaar één van de tofste vakanties.

Bij deze hopen we een kleine indruk achter te laten en zelfs een begeleidende hand te zijn voor zij die willen volgen.

Vanuit onze verblijfplaats aan de oostkust (Alness-Invergordon) hebben we min of meer afwisselende uitstappen gedaan. De ene dag bleven we in de buurt voor een degelijke bergwandeling , de andere dag was dan meer een soort autosafari, op pad dieper de highlands in om het land te verkennen , te leren kennen.

Ondanks de beperkte tijd (2 weken) zijn we uitermate tevreden met wat we allemaal mogen zien en beleven hebben. We hadden zeker niet gehoopt heel Noord-Schotland te kunnen bereizen, maar op het einde was het nog enkel het deel van de westkust (Isle of Skye en eronder) dat we niet hebben kunnen bezoeken.

We zijn er allesinds op berust om dat gedeelte ook eens te bezoeken aslook nog enkele plaatsen die we nu reeds gezien hebben.

Uiteraard zijn smaken persoonlijk en zullen er andere meningen bestaan over plaatsen die wij zullen beschrijven. Evenmin bezitten we alle wijsheid en hebben we ongetwijfeld must-do-places over het hoofd gezien.

De bijgevoegde map geeft ongeveer aan waar wij ongeveer allemaal vertoefd hebben. Ik zal trachten om in mijn omschrijvingen duidelijker aan te geven waar we exact zaten.

Carlo.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 26; dbt: 0.0207s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb