Page 5 of lyck Travel Blog Posts

Europe » France » Île-de-France » Paris May 18th 2009

Vi sov til kl. 8, det var endnu en kold nat, men det nåede at blive lidt lunt inden vi stod op. Hver morgen står solen tidligt op så man kan ligge og vågne til lyden af fugle der pipper. Pragtfuldt. I dag er så dagen vi skal til Paris. VI kan ikke helt beslutte os for om det skal være tog eller bil. Vi har de sidste par dage kigget lidt undrende på billetautomaten, men fik så til sidst at vide i receptionen at den var gået i stykker. Vi nåede da ikke at få smidt penge i, i det mindste. Vi ender med at tage ned til stationen der nærmest ligger på samme grund som campingpladsen og sige vi skal på sightseeing i Paris. Det betød så at vi fik en heldagsbillet til alle ... read more
Notre dame udenpå
Notre dame indeni
Chrome

Europe » France » Île-de-France » Paris May 17th 2009

Vi vågner ved syvtiden og fryser lidt. Det har regnet næsten hele natten. Hvis bare det regner en smule udenfor lyder det som om det skyller ned når man sidder inde i teltet, men af en eller anden grund sov vi fint. Vejrudsigten siger det ikke bliver regn så vi står op og spiser morgenmad og bliver enige om at tage til Disneyland hvis det klarer op. Planen var egentlig Disneyland mandag, men bogen siger Paris er lukket om søndagen, så vi bytter rundt. Efter vi har spist fortsætter regnen og solen er slet ikke kommet frem så vi tager en morfar. Da vi vågner igen regner det stadig (tror vi), men det er bare lidt der falder ned fra træerne der lyder meget værre end det egentlig er. Vi var klar til at tage paraply ... read more
Prinsesser
Prinsesse :)
Disneyland

Vi vågner op lidt i syv næste morgen af at solen skinner hele stuen op. Frisk og udhvilet. Efter et bad vil jeg lige se om jeg kan komme på nettet og betale den regning, men så vil computeren slet ikke tænde men hellere ”reparere” windows. Jeg tog godt nok strømmen på den i går, men c’mon, det gjorde jeg tit på Windows XP for at få den til at løbe helt tør på batterierne. Af en eller anden grund går jeg med efter morgenmad i stedet for at sidde og stirre på den mens den tænker over situationen. På vejen har vi den ”første krise”, som Thea kalder det, da jeg troede supermarkedet havde en bager og det var der vi skulle ned, men det var altså overfor, hvor vi havde stået og ventet på ... read more
Lidt at se fra motorvejen
France 1000
Arrival Paris

Europe » Denmark » Region Midtjylland May 15th 2009

Thea og jeg tager begge på arbejde fredag og går hjem kl. 12 for at få pakket det sidste og regner med at køre kl. 14. Jeg får sluttet næsten alt fagligt godt af på arbejdet og Thea henter 43 ferie-is i Aldi til begge vores afdelinger. Den sidste halve time går med at lave tidsregistrering fem uger frem i tiden med ferie. Det begynder at gå op for mig at det ikke bare er en uges ferie vi skal på… Vi tager hjem kl. 12 og får smurt nogle madpakker og gjort lidt rent i lejligheden så vi er klar til at køre kvart i to. Thea tømmer lige postkassen ”for en god ordens skyld” der ligger selvfølgelig en regning der skal betales 14 dage inden vi kommer hjem, så vi bliver enige om at ... read more
Tager afsted

Tot: 0.074s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 49; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb