Day two – Going to Paris

Published: May 22nd 2009

Vi vågner op lidt i syv næste morgen af at solen skinner hele stuen op. Frisk og udhvilet. Efter et bad vil jeg lige se om jeg kan komme på nettet og betale den regning, men så vil computeren slet ikke tænde men hellere ”reparere” windows. Jeg tog godt nok strømmen på den i går, men c’mon, det gjorde jeg tit på Windows XP for at få den til at løbe helt tør på batterierne. Af en eller anden grund går jeg med efter morgenmad i stedet for at sidde og stirre på den mens den tænker over situationen. På vejen har vi den ”første krise”, som Thea kalder det, da jeg troede supermarkedet havde en bager og det var der vi skulle ned, men det var altså overfor, hvor vi havde stået og ventet på grønt og været lidt for opmærksomme på et Umwelt-zone-skilt der står ikke ret langt fra hvor vi holder parkeret - og vi har altså ikke fået lavet os sådan et klistermærke, man kunne altså lugte bageriet derfra, men vi gik over på den anden side til et supermarked der havde lukket.
Vel tilbage er reparationen fejlet og computeren skal slukkes. What? Jeg tænder igen og den virker fint… Av. Pamela dækket bord i køkkenet og vi får lidt at spise og smurt en lille madpakke til den lille tur. Den er estimeret til lidt over fem timer, men måske er der ligeså meget vejarbejde på denne tur? Vi bliver enige om at tage et langt stræk til at starte med og vente med at stoppe. Vi kører kl. kvart i ni og GPS’en siger ankomst kl. 14:07. Efter kort tid ændrer skiltene sig og det hele er ikke til at læse mere. De to geografiforladte må efter lidt tid lure at vi altså er kommet til Belgien uden overhovedet at have set en grænse, men sådan skal det vel også være. Der er flot og grønt overalt og man kan se langt ud over markerne. Der er også mange flere bakker end i Tyskland og bilen når ofte ned på 90 på vej op af en bakke. Der er også læs på… I Tyskland er der store træer langs motorvejene så man kører bare uden at have noget at kigge på, specielt når der er så grønt som nu, så det er pragtfuldt at komme til et sted over man kan se så langt ud over det hele, med masser af køer og små huse rundt omkring. Masser af flotte områder.
Efter lidt tid kommer der et skilt med teksten Frankrig 1000m. Også her ryger i vi bare igennem. Da vi er cirka en halv time fra campingpladsen ser vi noget der ligner et stort torv, men bliver enige om bare at se på det senere. Vi kommer til campingpladsen der ligger klods op ad et trinbræt (togstation). Det står campingpladsens navn på en pil så jeg tænker det ser lidt usselt ud. Det viser sig dog sekunder senere at det altså bare er stationens parkeringsplads. Vi kører op ad en stejl bakke og holder ind ved receptionen der er en stor bygning i to etager bygget i træ. Nederst er receptionen, øverst er bar og restaurant samt poolområdet, bygget på en hældende grund, så receptionen vender kun ud til en side. Poolen kiggede vi ikke meget på første dag pga. vejret, men der er et drivhus af en slags med en pool indeni hvor man så kan svømme udenfor også. Vi bliver henvist til nogle teltpladser cirka midt i pladsen, men god afstand til togskinnerne så vi hører ikke toget så meget. Vi kan vælge mellem 4 ved siden af hinanden og tager bare den der er tættest på strømudtagene. Det begynder at småregne lidt da vi slår teltet op, så med Theas hjælp lykkedes det hurtigt at få det op.
Da teltet er slået op kører vi en tur til det torv vi så hvor der så er et kæmpe supermarked, lidt kvickly/bilka-agtigt. Vi får handlet lidt ind og kører tilbage. På vejen begynder det at regne meget voldsomt så vi tænker hele vejen på om teltet nu holder tørt, men der er ikke en dråbe indeni da vi kommer tilbage. Dråberne løber ned af teltdugen stille og roligt.
Vi går en tur rundt på campingpladsen og ser på forholdene, toiletterne er ok men vandet i poolen er temmelig koldt. Skal huske at sige at vi nok i alt holder 3 biler på pladsen. Der er helt tomt. I løbet af dagen er dog dukket nogle flere op, så der er nok cirka 20 pladser optaget, men der er langt imellem.Til aften smører vi lidt rugbrød da vi ikke kan grille på grund af vejret. Aftenen sluttes af med en flaske vin vi købte i supermarkedet og hygge ved stearinlys. Det er blevet ret koldt inden vi går i seng, men det er til at holde varmen i teltet.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 48; dbt: 0.0569s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb