Page 4 of flod reisnarg Travel Blog Posts

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukit Lawang July 26th 2012

Vandaag zouden we naar de olifanten gaan, echter vandaag bleken de olifanten niet te werken. We zouden daar ook lekker in de rivier kunnen zwemmen dus we gingen toch. Wat we niet goed hadden beseft, was dat we 2,5 uur op onbegaanbare weg in een Jeep moesten rijden. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een brug waar allemaal scooters, vrachtauto's, auto's en mensen stonden te wachten. Bleek dat er een vrachtauto door de brug was heen gezakt. Die lag op zijn kop onder in de rivier. Monteurs waren bezig om met boomstammen het gat weer te dichten! Dat zou echter wel een tijdje duren, dus regelde onze gids zo'n pick-up truck waar wij in de achterbak konden zitten en zo door de rivier naar de andere kant konden rijden. Aan de andere kant aangekomen ... read more
vrachtauto in de rivier
met z'n drieen onder de waterval
Lisa achter de waterval

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukit Lawang July 25th 2012

Vandaag hadden we de jungle trek geregeld. We stonden om 8.30 klaar om de jungle in te trekken. Allereerst gingen we naar de voederplek van de oerang-oetangs. Er zat er eentje rustig zijn bananen te eten en zat ons ook stom aan te kijken. Toen begon de trip. We hadden gewoon een trip geboekt, eigenlijk niet wetende hoelang het zou duren. In totaal hebben we 6 uur door de jungle getrokken, berg op, berg af, op bijna onbegaanbare paadjes. Heel erg zwaar, maar ja, je kon moeilijk stoppen midden in de jungle. We kwamen oerang-oetangs tegen in het wild, ibon aapjes, hele grote mieren en nog allerlei beesten. In de middag lekker in de jungle geluncht (nasi met fruit). Op een gegeven moment op het einde zat er plotseling een oerang-oetang een 2 meter boven mij. ... read more
Ton en Lisa in de jungle
oerang oetang in de bomen
even pauze

Asia » Indonesia » Sumatra » Medan July 24th 2012

Vanochtend maar weer eens vroeg opgestaan om de taxi naar het vliegtuig te nemen. Het vroege opstaan wordt een gewoonte, want als we wel eens een keertje niet vroeg gewekt worden voor de taxi, is het wel een of andere moskee die om 4.30 's-morgens lawaai begint te maken. Tom en ik hadden het vliegtuig bijna gemist omdat wij even bij Strabucks iets lekkers wilden kopen. We kwamen bij het vliegtuig aan en die mensen begonnen tegen ons te schreeuwen dat we op moesten schieten. Iedereen zat nl al in het vliegtuig (al 20 minuten voor vertrek!) Toen we in Medan aankwamen, stond onze chauffeur al op ons te wachten. Het zou een rit worden van ong 2,5 uur naar de jungle. De verwachtingen waren niet hoog gezien het gemiddelde niveau hier in Indonesie. In Bukit ... read more
Lisa met de Doerian
Uitzicht vanuit hotel
de bar

Asia » Indonesia » Java » Bromo Tengger Semeru July 23rd 2012

Gisteren (zondag) is er niet veel gebeurd. Op tijd opgestaan om richting de Bromo vulkaan te rijden. Totaal is dat ong 350km, en daar doe je hier ongeveer 9 a 10 uur over. Eind van de middag kwamen we bij het hotel aan. Prachtig gelegen op het hoogste punt van de berg, tegenover de Bromo vulkaan. Qua hotel was het niet heel erg goed, maar ja, je kunt niet alles willen. Helaas werd het al meteen donker, dus veel konden we niet meer zien. Vanmorgen werden we gewekt om 3.30, om ons na het aankleden met een Jeep naar uitkijkpunt van de Bromo vulkaan te brengen. Het was een rit met de jeep over hobbeligewegen tot op het hoogste punt van een berg tegenover de Bromo vulkaan. Het was helemaal niet zo koud als verwacht, Lisa ... read more
Joyce en Lisa koud?
Bromo
Tom met stofkap

Asia » Indonesia » Java » Semarang July 21st 2012

Vandaag een excursie gemaakt naar de Gedung Songo tempels in de bergen buiten Salatiga. Vanmorgen had de Merapi vulkaan die hier ook ligt een kleine uitbarsting gehad. Gelukkig stond de wind de andere kant uit, dus we konden de excursie door laten gaan. Sjaak en Whistie (de eigenaren van het pension) hebben ons begeleid op deze excursie. De hindoistische tempels stammen uit de 8e eeuw en zijn op deze plek herbouwd geworden. Nog steeds zijn ze aan de renovatie bezig. Oorspronkelijk zijn het 9 tempels verspreid over diverse plekken op de bergen, maar er staan er nu nog 5. Het is een stevige klim de bergen in, die ook per paard mogelijk is. De kinderen zijn per paard gegaan. Zowel Tom als Lisa hebben los zonder begeleider met het paard gereden. De begeleider liep er achteraan. ... read more
Lisa op paard
Geiser
bij mijn collega fietsenmaker

Asia » Indonesia » Java » Semarang July 20th 2012

Vandaag een rustige dag gehad in Satatiga. Vanmorgen heerlijk gegeten. Er was versgebakken bruinbrood met hagelslag, jam, eitje en vers fruit. Heerlijk om weer eens een normale boteram te eten. We zijn daarna het stadje ingegaan om bij een hotel te gaan zwemmen. Daar een paar uurtjes geweest, lekker geluncht en daarna het stadje ingelopen. Deze stad ligt in midden-Java en hier is totaal geen toerisme, dus werden we overal echt bekeken. Wat leuk is dat je hier wel het echte javaanse leven ziet. 's-Avonds heerlijk gegeten en op tijd naar bed. Morgen gaan we een excursie maken naar een tempel, koffie en rubberplantage. (De foto's van het duiken etc worden er nog opgezet, maar het internet is hier ontzettend langzaam, waardoor foto's uploaden erg lastig is)... read more
fietsenzaak
salatiga

Asia » Indonesia » Java » Karimunjawa July 19th 2012

Zo, naar een paar dagen in de wildernis hebben we weer internet! Maandagochtend moesten we vroeg opstaan om de taxi te nemen naar de boot naar de KarimunJawa einlanden. Tickets van de boot waren al de vorige avond bezorgd geworden, en 's-morgens zou de taxi om 6.20 ons komen ophalen. Echter..... geen taxi. We hebben gewacht tot ong 7 uur en hebben toen het hotel maar een taxi laten regelen. Omdat de taxi's klein waren hebben we er 2 genomen. Toen begon de rit. Het was net een Formule-1 race, maar dan in een vol stadsverkeer. Links en rechts inhalen, constant claxonneren en bumperkleven (hetgeen hier alles heel normaal is, maar ons hartkloppingen bezorgde!). Na deze rit die ongeveer 1,5 uur duurde kwamen we bij de boot aan, toen nog een uurtje wachten en we konden ... read more
met z'n viertjes
haaien
kids met snorrkeluitrusting

Asia » Indonesia » Java » Borobudur July 15th 2012

Vandaag moesten we vroeg opstaan omdat onze chauffeur ons zou komen ophalen bij het hotel. Door een foutje met de wekker stond ik al om 2.30 uur onder de douche en was Lisa al bijna omgekleed, toen Joyce opmerkte dat er ergens iets fout was. Snel terug in bed en proberen weer te slapen. Een paar uur later werden we dan wel op tijd wakker en na het ontbijt en uitchecken werden we opgehaald bij os hotel. Na ong. een uurtje rijden kwamen we aan bij de Borobudur, waarvan gezegd wordt het 8e wereldwonder. Het is de grootste boedhistische tempel ter wereld. Zoals we hadden gelezen is dit echt indrukwekkend om hier op te klimmen en door heen te lopen. Enige 'probleem' is dat we weet ik hoe vaak gevraagd werden om op de foto te ... read more
Tom en Lisa in de Borobudur
Borobudur
ons fotomodel

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta July 14th 2012

Vandaag Yogyakarta bezocht. We hadden 2 Becaks (fiesttaxi) gehuurd die ons de hele dag van hot naar haar zouden brengen (voor maar 10 euro per fiets!). Mijn "chauffeur" was al 73 jaar dus ik had er een hard hoofd in of hij deze taak zou kunnen volbrengen. We gingen op weg naar het Kraton (Paleis van de Sultan), maar we werden eerst ergens gedropt bij een zilverwinkel. Ik had het kunnen weten, dit zou wel weer een rondrit met ''reclame' worden. We zijn naar binnen gelopen en eigenlijk direct weer naar buiten gegaan omdat we hier geen interesse in hadden. Toen op weg naar het Kraton. Heel mooi paleis, echter de kids dachten daar anders over. "Saai" was hun antwoord op elke vraag. We werden rondgeleid door een oud opaatje van 84 jaar die behoorlijk goed ... read more
familie op scooter
Onze becap
vogelmarkt

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta July 13th 2012

Vandaag vroeg opgestaan om de trein naar Yogyakarta te nemen. We zaten al om 7 uur in de taxi, en in de straten van Jakarta was het al ontzettend druk. Leuk om te zien waren de mensen bij diverse bedrijven die yoga aan het doen waren. Op het treinstation was het heel erg druk, en niemand die ons precies kon zeggen op welk spoor de trein aan zou komen. Gelukkig was er een andere Nederlandse vrouw die dezelfde trein nam, en ons kon zeggen op welk spoor de trein zou vertrekken. We reisden in de zog. eksekutif klasse, voor hier luxe, echter je kunt het voor onze bergippen met een 2e klas vergelijken. Personeel kwam al vrij snel na vertrek met ontbijt (Nasi) langs, maar daar hebben we maar even voor bedankt. Op een gegeven moment ... read more
schoolkinderen
natuur
met een paar man in de auto

Tot: 0.08s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb