Surabaya - Medan

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Medan
July 24th 2012
Published: July 26th 2012

Vanochtend maar weer eens vroeg opgestaan om de taxi naar het vliegtuig te nemen. Het vroege opstaan wordt een gewoonte, want als we wel eens een keertje niet vroeg gewekt worden voor de taxi, is het wel een of andere moskee die om 4.30 's-morgens lawaai begint te maken.

Tom en ik hadden het vliegtuig bijna gemist omdat wij even bij Strabucks iets lekkers wilden kopen. We kwamen bij het vliegtuig aan en die mensen begonnen tegen ons te schreeuwen dat we op moesten schieten. Iedereen zat nl al in het vliegtuig (al 20 minuten voor vertrek!)

Toen we in Medan aankwamen, stond onze chauffeur al op ons te wachten. Het zou een rit worden van ong 2,5 uur naar de jungle. De verwachtingen waren niet hoog gezien het gemiddelde niveau hier in Indonesie. In Bukit Lawang aangekomen moesten we nog ong 10 minuten langs de rivier oplopen om bij het hotel te komen. Deze hotelletjes zijn niet per auto bereikbaar, alleen te voet of met scooter. Gelukkig hadden we 2 sterke jongens om de koffers te dragen. Na 10 minuten kwamen we bij het hotel, heel erg schoon en mooi gelegen langs de rivier. Het hotel heeft 2 kamers en de bar/restaurant ligt een 100 meter verderop. Na het welkomdrankje zijn we wat gaan lopen langs de rivier en hebben we maar eens een Durian geprobeerd. Gewoonweg niet te eten. Het stinkt ontzettend en ziet er vies uit. Joyce proefde na een half uur en 2 maal tanden poetsen nog steeds de vieze smaak.

's-Avonds hebben we lekker gegeten en toen begon de pret. Agunto (eigenaar hotel) en een paar vrienden kwamen aan onze tafel zitten en gingen gitaar spelen en zingen. Tom en Lisa hadden de grootste pret, want zingen konden ze niet (was behoorlijk vals). Vooral met Mister Wong (onze reisleider voor de komende dagen hadden ze een goede klik) Ze waren ook wat bier aan het drinken, dus Lisa en Tom vulden hun glazen steeds bij, met het gevolg dat de oogjes van Mr Wong steeds kleiner werden.

Tot: 0.149s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0845s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb