SKOV

Skov

Her kan familie og venner følge vores tur til USA. 😱

Los Angeles-Las Vegas-SanFrancisco - Los Angeles

Vores gennemførte rute: De 10 første dage i mobilehome fra Los Angeles til San Francisco. Turen i hovedtræk: Los Angeles-Barstow-Needles-Kingman-Williams-Grand Canyon City-Cameron-Marble Canyon-Jakob Lake-Kanab-St George-Las Vegas- Ghost Town-Barstow-Bakersfield-Fresno-Yosemite-Sonora-Stockton-Isleton-Oakland-San Francisco. Ford Edge: San Francisco-Monterey-Big Sur-Morro Bay-Lompoc-Solvang-Santa Barbara-Ventura-Malibu-Santa Monica-Los Angeles-Palm Spring-Los Angeles. Vi har Ialt kørt ca. 5000 km

North America » United States » California July 22nd 2009

21-09-2009: Tjek ud fra Hotel Hacienda 5 km fra lufthavnen, fylde tanken op på Accorden og aflevere den hos Hertz - som sædvanlig uden problemer. Shuttelbus direkte videre til lufthavnen - alt gik så hurtigt, at vi allerede var der inden 12.00, og så var det egentlig bare at vente indtil vi skulle flyve 17.30 lokal tid. Eneste ærgerlige var, at Nikolajs baseball bat ikke kom med gennem security, selv om vi havde fået at vide, at vi godt måtte tage den med som håndbagage. Det bat kan sikkerhedsvagterne så spille om til næste firmafest!! Ventetiden i lufthavnen bruger vi lige til lidt status over ferien. Hvad glæder vi os mest til, når vi kommer hjem: 1. At se familie og venner igen 2. At få sin dyne i stedet for det elendige tæppe (kun på ... read more
Ventetid i LAX og skribenten er i gang
Sovende børn ombord på KLM
Dejlig modtagelse fra søde naboer

North America » United States » California July 20th 2009

20-07-2009: Så er det sidste hele dag i USA inden turen går hjemad til København tirsdag. Det blev til udtjekning efter morgenmaden på Woodland Hills hotel og kurs mod Universal Studio, som vi har hørt så meget om, og som drengene meget gerne vil se. Efter den megen sol søndag kunne vi nu heller ikke tåle at ligge mere ved stranden. Denne gang var det Hanne, der var lige ved at blive for rød. Formiddagen startede ved indgangen til Universal City - det er jo en hel by! Vi lægger hårdt ud med ”House of horror”. Jeg troede ikke, jeg kunne skræmmes, men da der kom mærkelige ”uhyrer” med knive og truende adfærd får man sig nogle chok. Shrek filmen, som man så med 3-D briller, stolene hoppede og sprang og man fik vand blæst i ... read more
Universal
Waterworld
Psycho

North America » United States » California July 19th 2009

19-07-2009: I dag havde vi bestemt os for at vi skulle ned til stranden og surfe. Vi valgte Malibu Beach - vi vidste, at der var mange store bølger, da vi havde været forbi først på ugen på vej til Los Angeles. Vi skulle nu også lige forbi og tjekke, hvor Brad Pitt boede nord for Malibu. Vi var heldige at finde en lille surferbutik, der også udlejede surfboard. Det var en rigtig ’aussie’ og surfer, der ejede butikken. Drengene havde glædet sig helt vildt, og vi gik derfra med et ’kæmpe’ surfboard. Jo større det er, jo nemmere skulle det være. På med badetøjet og så ellers ud i Pacific Ocean (Stillehavet). Det var ligesom at være med i Baywatch på Malibu Beach. Der var strandløver (i hvert fald tre :-)), livreddere, livredderbåde- og biler ... read more
Surfer
Christoffer oppe og ride på bølgen
3 surfere

North America » United States » California July 18th 2009

18-07-2009: Ja, man kan ikke beskylde os for at sove formiddagen væk på turen. Vi nåede lige morgenmaden inden det var for sent kl. 9. Da vi synes, det er et rigtig hyggeligt hotel, måtte vi lige undersøge om det dog ikke var muligt at blive et par nætter mere. Og hvor var vi heldige!!! Der var et afbud, så vi slog straks til med to dage mere. Efter lidt afslapning (da vi nu ikke skulle tjekke ud) og en tur i swimmingpoolen, besluttede vi os for at køre til Hollywood skiltet, finde Ole Henriksens klinik, og at se nogle at de kendtes villaer i Hollywood og Beverly Hills. Beklager, billedet fra bakkerne ved Jennifer Annistons var ikke det rigtige sted. Der er flere veje med samme navn i LA. Vi skulle længere hen af Sunset ... read more
Ozzies tidligere hjem
Ole Henriksens butik
Svimmingpoolen ved Woodland Hills

North America » United States » California July 17th 2009

17-07-2009: Sidste bil byttedag og sidste gang (forhåbenligt!), hvor vi skal vælge hotel. Aflevering af Hummeren var selvfølgelig kedeligt, men der findes jo andre sjove biler. Se på vedlagte billede om I kan gætte, hvilken en af de tre vi lejede?! Rigtig det var ikke Lamberghinien - den holdt bare uden for en Armani butik, hvor ejerne var inde at handle. Porschen bagest var heller ikke vores, men derimod den fine Honda Accord 2,4 l, som holder i midten. Det var en af de "mindste" kategorier, man kunne leje, men alle 5 kufferter kunne være der og den kører rigtig godt. Vi bestemte os faktisk for at køre til Palm Springs - den rute vi oprindelig havde planlagt - for at se om, der var alle de palmer i feriebyen uden for Los Angeles. Så kunne ... read more
Vores nye lejebil
Motorvejsnet på vej til Palm Springs
LA skyline

North America » United States » California July 16th 2009

16-07-2009: (Igen problemer med up-loadning af billeder, så begrænset antal indtil videre!). Vi var igen tidligt oppe, for vi det var i dag, vi skulle ud og hente Hummeren. Morten og drengene havde glædet sig til denne dag. Ud til lufthavnen og aflevere Forden uden problemer. Ind og hente Hummeren - men sikke en skuffelse . Den var møjbeskidt og grim (støvet mørkeblå). Morten og Christoffer skulle lige tjekke motoren, og der manglede et dæksel til servostyringen. Vi fik fat i en af medarbejderne for det ville Morten ikke køre uden. Vi fik at vide den skulle på værksted og vi ville få en anden, hvis de altså havde flere. Hanne fik snakket sig til en ”guldkort” udgave. Den var rød og med soltag, lædersæder og alt i udstyr  og havde ikke været brugt til ... read more
Hummer i p-kælder

North America » United States » California July 15th 2009

15-07-2009: Igen lidt længe om at komme op og så skal vi finde ud af, hvad vi skal i dag?! Det blev til Six Flag - forlystelsescenter med speciale i rutchebaner. Det ikke ud til, at vi tager til San Diego, da vi synes vi har kørt nok kilometer, men 40 km op til Magic Mountains i Valence nord for Los Angeles er ikke noget at snakke om. På nettet er det halv pris, men vi har nogle problemer med print af billetterne i hotellets lobby. Hanne må bag disken og hjælpe på vej - igen rart med en sprogkyndig udover det sædvanlige. Ved Six Flags er det sørme blevet ”ørken” igen - bare det, at man kommer nogle kilometer væk fra Stillehavet, så bliver det altså rigtig varmt. Vi går rundt fra kl. 13.00 til ... read more
Vandrutschebanen
Goliath
Gocart

North America » United States » California July 14th 2009

14-07-2009: Basser til morgenmad ellers var der ingen forskel mht morgenmaden. Vi kører igen langs kysten og kommer nu til ’surfers paradise’. Dejlige strande i Santa Barbara og utrolig flot strandpromenade. Solen skinner, men Stillehavet er nu noget koldt. Vi fortsætter til Malibu Beach, hvor vi mener meget af Baywatch er optaget. Det skal man da se : - ). Hanne mener også, at vi kom ned af en vej, hvor Brad og Jolie bor. Der ligger da nogle palæer af huse. Vi skal til at finde ud af, hvor vi skal overnatte og snakker om at se hvordan de bor i Beverly Hills. Det kan være, der er et "pænt" hotel i nærheden : - ). Uden vi lige har styr på, hvem der bor hvor, af de kendte stjerne, må vi konstatere, at der ... read more
Baywatch
Best Western Hollywood
Hollywood skiltet i bjergene

North America » United States » California July 13th 2009

13-07-2009: Alle mand op, morgenmad, pakke (nu må vi altså snart have købt en kuffert mere, da der jo bliver købt lidt hist og pist, som alligevel fylder en del : - )) og så af sted. En lille snak med en dansk familie, som også har været på en lignende rundtur som os. De havde set en bjørn i Yosemite dalen tæt på - lidt for tæt på syntes de, da den kun var 15 m fra deres telt. 2 andre bjørne havde vagterne i parken jaget væk med ”farvepatroner”, de to dage de var der! Danskeren var meget interesseret i fugle, så vi kaldte ham ornitologen. Han kunne i hvert fald på samme måde som Dirch Passer lige kaste kikkerten interesseret for øjnene, mens han stod og snakkede med os - man skal vel ... read more
Lille Danmark
Dybbøl Mølle og Rundetårn
Lækkert med et stykke højt belagt

North America » United States » California July 12th 2009

12-07-2009: Tænk, at vi næsten skal til at sætte vækkeur for at kunne være oppe og spise morgenmad inden de lukker kl. 10!!! Ferien er ved at være fuldt ud slået igennem. Hanne synes, vi skal tage en dag mere her i Monterey, for der er meget at se, så lige hen og forlænge. Intet problem. Monterey og Pacific Grove er nogle hyggelige små byer. Mange af husene er utroligt flotte og med små flotte haver. Vi bruger dagen på at se lokalområdet og slappe af. Vi får også lige set noget af den lokale baseballkamp gennem hegnet. Igen om aftenen skal vi ned og prøve en af deres fiskerestauranter. Denne gang i Fishermans Wharf ved Monterey. Christoffer fik laks, Nikolaj hummer i pasta, Morten muslinger, kammuslinger, rejer og pasta, og jeg skulle igen prøve en ... read more
Yndlingsrestauranten indtil videre
Baseball

Tot: 0.281s; Tpl: 0.009s; cc: 3; qc: 86; dbt: 0.1341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb