Molnarfici ve Vietnamu - den 3. pokracovani

Asia » Vietnam » Mekong River Delta
March 1st 2012
Published: March 1st 2012

Den 3., 25.2.2012, Mekong pokr.

Po obede jsou vsem nachystana horska kola, pokud by nekdo mel chut se projet.. My samozrejme tuto moznost nenechavame jen tak, a nasedame. Kola nesou znamky pouzivani a jsou ve stavu umernmu veku odhadem 20 let. Ale kola se toci, brzdy brzdi, prevody nejsou, tutiz ciry singlespeedy. Projizdime po asfaltce mezi palmama, rovinka, pohoda i v tom teple a po vydatnem obede. Cira radost z pohybu, predjizdime vsechny cyklisty pred nama, otacime a zajizdime z asfaltky na nadherny singltrek smer reka. Siroky akorat na projeti jednoho kola ci skutru, zatacky mezi palmama, perfektni, usmev od ucha k uchu. Kola vracime az kdyz je skupinka na ceste smer lod zpatky, tak upalujeme at nam nezmizi. Okoli Mekongu nas hodne prijemne prekvapilo, ne ze by tam byly znamky prepychu, naopak - prace tam je driny za misku ryze, muzeme byt hoodne radi za to co mame.. Cestou z lodi do auobusu prochazime rybim a zeleninovym trhem, pach ryb nas pak doprovazi jeste nesledujici den - nez jsme nechali vyprat hadry.. Kupujeme manga (pani byla vtipna - pry 30tis za 3 manga - rikam, okolo inzeruji 10tis za kilo (9Kc), tak se usmala, polozila zpet na vahu a s usmevem a otaznikem na konci vety rika: 20tis? tak se smichem prikyvuji - turisti se preci musi trochu odrbat..) Jeste z autobusu vidime vyberciho parkovneho za stani busu - oblicej ma uplne plochy a veliky jak talir od pizzy, evidentne dite orange agentu.. Pri prijezdu do Saigonu za barevneho zapadu slunce vidime tisice lidi / deti poustet draky, zrejme nejaky mistni zvyk ci slavnost, nedozvidame se. Vecer se schazime s Bobem, jehoz pritelkyne jiz cestuje po Laosu, a vyrazime na veceri. Bob nas smeruje na mistni trh, ktery se z kryte haly vystehoval ven a usazujeme se v jedne z venkovnich bufetovych restauraci. Jidelni listek prvi jasne, dnes budou morske plody. Objednavame Elephant fish pro dva a denni nabidku - cerstve velke krevety (rikame si, ze jako predkrm staci 4). Po chvilce prinaseji rybu na drevenem podnosu, ryba nastojato, velka jak mensi mensi kapr, vyborna i s supinama. Bali se kousky ryby s ryzi a zeleninou do tenkych ryzvych papirku (jako sishi) a namaci do vyberu omacek. Labuznicky raj. Akorat ty krevety porad nikde. Za 20min prinasi na taliri krevety. Spis na tacu - jsou dlouhe tak 30cm.. Maso paradni. Pouze na zaver se divime - "denni nabidka" je nejdrazsi polozka na menu - ca 1000Kc na kilo. Kontroluji (pozde..) v menu, platime 80USD a se zmrzlym usmevem na rtech odchazime na nakupy. Davame brcko v parku - zrejme sklizen z urody pod cirym nebem, je prijemne lehke. Lenca poprve usmlouva cenu - kabelku z 400 na 250 Kc, k tomu par drobnosti. Drink na zaver a hura do postele - budicek za 6 hodin a odjezd smer Mui Ne.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0471s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb