Miki & Lenka Molnarfi

Molnarfici

Manželé Molnárfíci - postřehy z cest

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An March 18th 2012

Streda 7.3.2012 - Hoi An Den odpocinku. Valecka u bazenu, cetba. Nasel jsem v hptelove knihovnicce milion holandsky psanych knih a jednu anglockou. Tak jsem ji vzal a za pulden ji hltam celou. Parada. Knizka o 11ti letem miliardari, ktery ma vse ale postrada kamarady. Jednalo se samozrejme o knizku pro deti se spoustou obrazku. :) K obedu trochu drazsi (2$) ale vytecne Cao Lao - Hoianska specilita - siroke ryzove nudle s veprovym, smazenymi ryzovymi platky a bambusovymi vyhonky. Taky se diky rozumne velkemu, asi 15ti metrovemu bazenu s chuti poustime do plaveckych vykonu. Lepsime se a bavi nas to - par dalsch dni si opet zaplaveme. Lenca prolistovala par modnich magazinu z mistni knihovny pro inspiraci - na vecer nalezeni doporucene svadleny a objednani casti noveho satniku. Svadlenu mezi 500 dalsimi krejcovstvimi kupodivu nalezame ... read more

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Sapa March 18th 2012

Patek 16.3.2012 - Sapa - Ta Van Dnes byl na programu prvni den nasi 2-denni tury. Vstali jsme v 8h na snidani v nasem novem hotylku (hotel Prince,15 USD na noc se snidani. Prisel nas pruvodce,asi 20lety Hmongsky kluk (z vesnicky Cat Cat), trochu stydlivy na prvni pohled. Sedame do autobusu,vyzvedavame jeste dalsich 5 lidi a poodjizdime do dalsi vesnicky vzdalene asi 2 km jizne od Sapy. Od tamtud uz po svych. Jdeme z kopce, nasi spoluturiste hodne foti a povidaji, coz by nevadilo, kdyby se co 5 min nezastavovali a nefotili se navzajem. Uz od pocatku nas pronasleduje parta "tet", jak jim rika Miki, ktere se nas stridave vsechny vyptavaji odkud jsme, jak se jmenujeme a kolik je nam let. Nejvic je nam sympaticka mlada 20ti leta Su, ktera vypada tak na 14 let. Zastavujeme ... read more
Vietnam mix 6
Vietnam mix 7
Vietnam mix 8

Asia » Vietnam » North Central Coast » Thua Thien - Huế » Hué March 11th 2012

11. den, pondeli 5.3., Z Kon Tumu do Hoi An Moc mila pani z hotelu v Kon Tumu (Tring Vuong, 280.000,-/os/noc/bs) nam zajistila listky na autobus do Hoi An. Moznosti byli v 7h ci 15h, kvuli obsazenosti bereme odpoledni. Informuje nas o tom, ze cesta se bude konat malym autobusem - tranzitem, upime, ale neda se nic delat. Nechavame si prat pradlo a premyslime o tom,ze si rano pujcime motorku a objedeme okoli. Mame take zalusk na kavu a fresh v "nasem" kocickovemu baru, uvidime. Rano vstavacka okolo 8.hodiny, bez budiku, po vcerejsi sprsce Red Bullu za 8000 VND se slivovici se nicmene citime sveyi :) Motorku nechavame byt, jdeme se projit mesteckem, kde turistu opravdu, yvlaste v tech odlehlejsich mistech, evidentne nevideli uz hodne dlouho. Cestou kupujeme 9kg meloun (za 35000 VND), snime pulku a ... read more

Asia » Vietnam » Central Highlands » Kon Tum March 5th 2012

10. den / 4.3.2012 - Kon Tum Kdyz jsme se rozhodovali, jestli se z provincie Dak Lak presuneme do Kontumu, ci do Nha Trangu na plaz, jistou roli hrala i doprava. Pro "Na Cang" mluvila bezproblemova doprava normalnim, velkym, dalkovym autobusem, kdezto do Kon Tumu jezdi jen male autobusy. Jelikoz jsme z Mui Ne do Dalatu mensim autobusem uz jeli (cca 25lidi), a bylo to v pohode, rozhodli jsme se vybrat si neturisticky Kon Tum. OOO, jaka to chyba ... No, je fakt, ze jsme meli jet 6hodin, a nas rychlosofer to dal za 4.5hod, ale: jeli jsme tranzitem, puvodne pro 16 lidi vc.ridice - no, tak nas jelo 29 vc.ridice...V kufru jelo cosi, co neskutecne smrdelo, usoudili jsme, ze to ti hybajici se cervici (napytlikovani - asi urceni do restauracd, kazdopadne nase bagly byly na ... read more

Asia » Vietnam » Central Highlands March 4th 2012

8. den / Dalat - Lake Lak moto trip Vstavame v 7h rano, abychom si sbalili veci, udelali par kliku, nasnidali se a mohli odjet s nasimi novymi prateli na motorkach smer provincie Dak Lak, kde mame stravit prvni noc. Ke snidani davame egg bread (rozumej omeleta s pecivem) a kavu, vynikajici vietnamskou kavu, ktera nam chutna cim dal tim vic. Jeste kratke foceni, baleni krosen na motorky a hura odjezd. Ja jedu s Khoiem, Miki s tim druhym (nepamatujeme si ani jeden jeho jmeno). Motorka je, alespon pro mne, prekvapive pohodlna, a tak si to svistime krajinou. Uz od pocatku je nam jasne, ze porozumnet jim bude trochu orisek. :) Anglictina fajn, ale vyslovnost vyzaduje znacnou trpelivost a domysleni (napr. rice vyslovuji raj, flower je plour, we had - wi heb - obecne:c,s,f neumi vyslovit) ... read more
Vietnam mix IV.

Asia » Vietnam » Central Highlands » Lam Dong » Da Lat March 1st 2012

6. den, 29.2.2012 - Dalat Bus prijizdi pred hotel vcas - 7:30 nasedame do maleho stareho autobusu bez klimatize, ve kterem mame jet 5h do Dalatu. To bude super. Nakonec zabirame celou zadni lavici a podari se nam si ji uchranit pred nove pristoupivsimi. Takze celkem pohoda. Lenca misty i spi - bus je opet bez tlumicu a cesta je spis necesta, takze vzpominame na Sri Lanskou cestu k pobrezi a misty nechtene opoustime sedadla. Argentinci pred nama nechapou, ale pak se uz taky jen smeji. Konec cesty je jiz super, najizdi se na 4 proudovou dalnici s na mistni pomery (misty i pomery nasi D1) vybornym povrchem a tak ficime snad i 80kou. V Dalatu jsme ve 12. Vita nas mistni kluk v modrem tricku a rovnou sikovne nabizi moznost ubytovani v hotylku hned vedle ... read more

Asia » Vietnam » South Central Coast » Binh Thuan » Mui Ne March 1st 2012

4. den / 26.2.2012, Mui Ne Musime vstavat v 6 hodin rano, a protoze jsme sli spat az v 1 h, nejsme ani jeden moc cily. Proc jsme sli tak pozde? Po vyborne, lec dost drahe veceri jsme asi 1.5hodiny korzovali na nejvetsi trznici v Saigonu / Ben Tram, kde se clovek muze obleci od hlavy az k pate, a to rovnou nekolikrat. Vysledek / kabelka + 2 naramky na ruku, z puvodnich 480 usmlouvano na 300..Celkem dobre skore. Nasledoval bar U Lily (vedle Crazy Bull) a krasny drik 0.4 / 1:1 / vodka dzus + rum s colou. Pekne :) No, ted k tomu rano. Ja opet vypadam jako podivne zviratko - tak mi s velkou radosti rika muj muz - nevim, zda to brat jako lichotku, ale beru.. Zaridili jsme si listky v SINH ... read more
Vietnam mix II.

Asia » Vietnam » Mekong River Delta March 1st 2012

Den 3., 25.2.2012, Mekong pokr. Po obede jsou vsem nachystana horska kola, pokud by nekdo mel chut se projet.. My samozrejme tuto moznost nenechavame jen tak, a nasedame. Kola nesou znamky pouzivani a jsou ve stavu umernmu veku odhadem 20 let. Ale kola se toci, brzdy brzdi, prevody nejsou, tutiz ciry singlespeedy. Projizdime po asfaltce mezi palmama, rovinka, pohoda i v tom teple a po vydatnem obede. Cira radost z pohybu, predjizdime vsechny cyklisty pred nama, otacime a zajizdime z asfaltky na nadherny singltrek smer reka. Siroky akorat na projeti jednoho kola ci skutru, zatacky mezi palmama, perfektni, usmev od ucha k uchu. Kola vracime az kdyz je skupinka na ceste smer lod zpatky, tak upalujeme at nam nezmizi. Okoli Mekongu nas hodne prijemne prekvapilo, ne ze by tam byly znamky prepychu, naopak - prace tam ... read more

Asia » Vietnam February 29th 2012

2. den / 24.2.2012, Saigon Je 4.30 rano a uz hodimu jsem vzhuru. Nemam rad casove posuny. Rano. Snidane - 2 vajicka nebo dzem, nejnafouklejsi rohlik co jsem kdy videl (velikost mensiho bochniku, vaha rohliku), kafe nebo caj, limo, banan. Dalsi dva dny totez. Prochazka mestem. Neutuchajici provoz a hluk. 7mil obyvatel, neoficialne pres 10.. z toho minimalne polovina pres den nekam jede na skutru. Plynulost provoz neprestava udivovat, mame se d nich co ucit. Auta jsou tu v mensine, vzdyt jsou taky 3x drazsi nez v US. Benzin uz stoji pres dolar, pri prumernem platu 300 dolaru se nelze divit, ze auto (idealne bila toyota) je znamkou luxusu a postaveni. Vidime tu a tam i audi, mercedes S ci Lexusy - temito jezdi zdejsi mafie. Ta ke soucasti celeho spolecenskeho systemu. Kdyz se napriklad radovy ... read more

Tot: 0.148s; Tpl: 0.006s; cc: 13; qc: 93; dbt: 0.0765s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb