Phu Quoc

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
January 16th 2012
Published: January 18th 2012

I dag begynte dagen hardt og brutalt av at det ringte på døra!! Det var vaskehjelpa som ville vaske rommet vårt. Greit hun skal vaske men hva med å vente til vi var våkne?? Forklaringen er kanskje at det begynte å bli langt på dag, Klokka var 09:30. Hadde store planer om en morgenpromenade på stranda men den måte da utsettes til solnedgang.

Michael har klart det mesterverket å bli solbrent inn navelen.. Det er mildt sagt knall rødt inn der!

Etter noen timer i sola og en bedre lunsj tok vi en solnedgangstur på stranda. Man blir sliten av sånne turer så vi måtte ta en pause på en fransk restaurant for å nyte en frukt shake.

Middagen ble også i dag inntatt på Night Marked og på en restaurant med plast stoler og aluminiumsbord. Vi bestilte 8 grillspyd, 1 porsjon stekt ris, 1 porsjon nudler med biff, hvitløks brød, 2 øl og to Cola Light. Dette kom på 320.000 Dong som er NOK 93,-.
Om noen syntes dette var mye mat for oss to så har dere helt rett.. Vi spiste på langt nær opp alt!

Det er ca. 4 km inn til ”sentrum” så vi må ta taxi hver kveld. Taxi en vei koster 70.000 Dong som er NOK 20,-

Som dere skjønner det går ikke så mye lommepenger.

Nå er kl. 21:45 her nede og det begynte plutselig å bråke noe helt jævelig på utsiden av døra. Sendte Michael ut for å sjekke hva dette var… Det var en hotell ansatt som sprøyter (med motordreven dumpedingst) alt av buskevekster, antar det er mot mygg (og dem er det mange av).

I går kveld fant vi ut at det var på tide å bestille en flybillett ut fra denne øya igjen. Vi skulle dra den 18. januar og trudde det skulle være en smal sak.. Men den gang ei, første mulighet for å komme til Ho Chi Ming City var den 23. januar. Da ble løsningen å fly til Can Tho og derfra videre med et eller annet på 4 hjul til Ho Chi Ming City. Flyturen tar 45 minutter og bil/buss turen tar 4-5 timer. Derfra skal turen gå videre til Dha Nang med fly… Disse billettene er ikke bestilt ennå, får se om vi ordner det i morgen!

Tot: 0.061s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb