Phu Quoc

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
January 14th 2012
Published: January 16th 2012

Lørdag 14.01.2012
Etter en lang reise er vi endelig fremme i Vietnam og Phu Quoc. Før vi kom hit hadde vi en teknisk stopp med overnatting i Ho Chi Ming City (tidligere Saigon). Her lå vi over på et forholdsvis nytt hotell. Vi ankom hotellet sent på kvelden og dro igjen på formiddagen og var dermed ikke utenfor hotellets 4 vegger. Om vi bodde i et bra strøk eller ei er dermed vanskelig å utale seg om. Men i løpet av kvelden kunne vi observere flere ”eldre” menn på vei inn på hotellet med ”kjøpe” damer. Når vi først er inne på dette med ”kjøpe” damer kan jeg fortelle at vi i dag hadde et sådan par sittende rett bak oss på flyet. De var ikke veldig diskree, han fortalte hva han skulle med henne og hun svarte at dette for henne var ren business og at hun ikke hadde samleie kun oral sex.. Fikk også med oss detaljer om hvordan dette skulle foregå. Hun var ikke helt enig med han og dermed fika han til ”kjøpe” dama!!
Når vi kom frem til Phu Quoc kom sjåføren fra hotellet å hentet oss med minibuss… Og hvem andre enn oss skulle han hente?? Joda Herren med ”kjøpe” dama!! Vi satt på første rad og de satt/lå omtrent hadde seg i baksetet!!
Jeg liker ikke sånne gamle griser………!!!!!

Men vi ankom i alle fall Eden Resor og ble anbragt i en Seaview bungalow uten Seaview. Klaget på dette så vi blir flyttet frem til stranden i morgen formiddag. Dette hotellet har også på en eller annen måte klart å belaste oss dobbelt for hotell bestillingen. Dette prøvde vi å formidle resepsjonisten i dag, etter en lang forklaring fra oss svarte han ” you want seaview”??
Konklusjonen ble, snakk med sjefen på mandag!! Etter å ha slappet av noen timer på hotellet dro vi inn til sentrum. Michael hadde en del ting han måtte kjøpe, badebukser (Ikke speedo), belte, solbriller, nescafe, melk og vann. Inne i det lokale supermarkedet fant vi ikke melk, prøvde å spørre etter melk på engelsk men det forsto ikke damen. Det endte med at Michael sto i butikken å fremførte kulyder etter beste evne. Etter et langt møøøøø…. skjønte endelig dame hva Michael prøvde å formidle 😊
Melka var selvfølgelig tilsatt minst 2000 E-Stoffer og behøvde dermed ikke stå i kjøledisken, vi tenke ikke på at melka kunne stå midt i solsteiken!!

Ellers er alt bra med turistene 😉

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 30; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb