Molnarfici ve Vietnamu - 6. a 7. den

Asia » Vietnam » Central Highlands » Lam Dong » Da Lat
March 1st 2012
Published: March 1st 2012

6. den, 29.2.2012 - Dalat
Bus prijizdi pred hotel vcas - 7:30 nasedame do maleho stareho autobusu bez klimatize, ve kterem mame jet 5h do Dalatu. To bude super. Nakonec zabirame celou zadni lavici a podari se nam si ji uchranit pred nove pristoupivsimi. Takze celkem pohoda. Lenca misty i spi - bus je opet bez tlumicu a cesta je spis necesta, takze vzpominame na Sri Lanskou cestu k pobrezi a misty nechtene opoustime sedadla. Argentinci pred nama nechapou, ale pak se uz taky jen smeji. Konec cesty je jiz super, najizdi se na 4 proudovou dalnici s na mistni pomery (misty i pomery nasi D1) vybornym povrchem a tak ficime snad i 80kou. V Dalatu jsme ve 12. Vita nas mistni kluk v modrem tricku a rovnou sikovne nabizi moznost ubytovani v hotylku hned vedle prijezdu. Vyslapeme do 2. patra a na pokoj zirame - snad 35m2, 5 mist k spani, balkonek, parada. 12 USD na noc/se snidani a teplou vodou - nic neresime a ubytovavame se. Klima neni, ale v nadmorske vysce 1500m nm snad nebude treba. Neni. Cele odpoledne travime prochazkou po meste. Mistni trh nabizi neuveritelne mnozstvi cerstve zeleniny - tento kraj je pro svou zeleninu a jahody proslaveny. Krasne naskladane cerstve brokolice, artycoky, bataty, kvetaky, mrkve, papricky, a co ja vim co jeste.. Uvnitr do 4 metru vysky tycici se stanky s oblecenim uvaluje nase trziste do hanby. Kupujeme kandovane jahody a prazene kesu, nejake ovoce a presouvame se k dalatskem jezeru, ktere je hned vedle centra. Sousedi s velkym (18 jamek?) golfovym hristem, kde vidime prohanet se golfove voziky. Skoda krasneho parku u centra mesta vyuziteho jen pro hrstku vyvolenych. Cena je podle starsiho LP 59 USD na den, s ubytovanim ve vedle stojicim hotelu. Nakonec jezero cele obchazime (asi 10km), cestou navstivime jeste mistni kvetinovou zahradu. Kytky krasne, ale vesmes spousta kyce, psici v nadzivotni velikosti ztvoreni z pestrobarevnych umelych kytek mluvi za sebe. Za 7Kc vstupneho to ale stoji - i kdyz stejne kytky pak vidate po celem Dalatu a okoli. Cely Dalat je totiz poset kvetoucima kerema, stromama i volne sazenyma kytkama, ktere vse probarvuji a k neutuchajicimu provozu vytvari prijemnejsi kulisu. Mesto se nam celkove hodne zalibilo, rikame si, ze tu nejake 2 - 3 dny stravime. V okoli je spousta vodopadu, vesnicek s obyvateli z horskych kmenu a spousta krasne prirody. Predpoved pocasi hlasi 25 - 29C, je krasne slunecno, jo, tady as chvili zustaneme. Plany vecer narusuje kluk co nas vital u prijezdu. Je totiz zastupcem tzv. Freelance Riders - nove vytvorena skupina pruvodcu na motorkach. Znamejsi Easy Riders jsou zde jiz vyhlaseni. Tech bylo ca 30, a provadeli turisty na svych vesmes starych motorkach, nikoli skutrech, po okoli i po celem Vietnamu, za par babek. Puvodni cena byla kdysi okolo 10 USD na osobu a den. Nyni je cena vic nez 5ti nasobna. Nechavame se nahlodat na aspon jednodenni vyjizdku, procitame denik kam se zapisuji cestovatele co s nimi jeli. Jsou tam i Cesi, a zazitky popisuji jako neopakovatelne a skvele. Neni duvod neverit. Pruvodcemi u Freelance Riders na rozdil od Easy Riders jsou vesmes vysokoskolsky vzdelani chlapi, kteri skvele ovladaji nejen sve stroje ale i anglictinu. Usiname bez rozhodnuti, cena je totiz dost vysoka, chteli jsme trochu posetrit.. 7. den, 1.3.2012 - Dalat U snidane (rohlik s tavenakem, nebo dzemem, nebo vajickem, plus banan, nebo tzv. bananovy rohlik - rohlik se 2 banany) potkavame naseho Freelance Ridera a po chvili diskuse volime odjezd na 2 denni vylet od zitra. Dnes je v planu projet na tandemovem kole (jako soucast nasi svatebni cesty nam to prislo celkem prihodne) zbytek mesta a neco z okoli. Na zapujcce se po mensim nedorozumeni ohledne ceny (obcas fakt divne vyslovuji) nedomlouvame, a pujcujeme si skutr. Cena 5 USD (100.000 VDN) na den nas hned premlouva a tak vyjizdime na Yamaze ve slusnem stavu (akorat nalitanymi 65tis km) smer z Dalatu. Vymena tandemu za skutr byla vyborna / okoli je kopcovatejsi, nez jsme cekali. Jedeme smerem na vychod od dalatskeho jezera. Prochazka nedalekym Jezerem vzdechu, kam evidentne miri svatebcane (spousta kyce, naaranzovanych koni s kocary, slapacich labuti na jezirku atd). Trefujeme i spravnou odbocku k Tygrim vodopadum - podle LP je to vlevo ze silnice na 3.5km od vlak.nadrazi v Trai Matu (jen na rozdil od starsiho vydani LP odpocka jiz neni na prasnou cestu ale jiz je pocatecni usek (1km) cesty vyasfaltovan. Po kostitrasne ceste neceste dorazime k vodopadum.Za vstup a parkovne platime 20.000 VND. Jsme tam jedini, vypada to, ze moc turistu tam nezavita. Skoda pro ne - je tam nadherne (az na spoustu starych odpadku valejicich se pod vodopadem). Miki se koupe na Adama - voda je prijemna. Pote jeste navstevujeme ca 6km severne od Dalatu Udoli lasky (30.000 VND/os). Opet trochu kycovite, ale jinak moc hezke. Hodinku i posedime a divame se na mistni zkousku tanecnich vystoupeni, ktere strida animace pro mistni navstevniky. Mimo jine si tanecnici zvou do kruhu jednou pany, jednou damy a na mistni songy rizle technem tancuji do kruhu. Lenca do kruhu nechce, Miki by pro tu kycovitou srandu sel, ale damska volenka je jiz pryc. Trochu zmrzli vracime skutr a zastavujeme se na palacinku a kafe v baru You and Me (vietnamsky Ban & Toi) - doporucujeme. 2 x 3 palacinky s cerstvym ananasem, vyborne kafe (Miki s mistnim rumem - super) a konvicka caje, za 100 Kc. Vecer dopsat denicek / blog, zabalit a hura na Karaoke, nebo do postele. Cekaji nas 2dny na motorce. Jinak - v Saigonu bychom si to netroufli, ale po dnesni zkusenosti se skutrem muzeme rict (tedy aspon Miki, ja se vezla) : staci se prizpusobit provozu a nebat se 😊.Za me: vietnamska kava je prekvapive vynikajici, asi malo kdo z nas vi, ze Vietnam je 2.nejvetsi producent kavy (po Brazilii), a to evidentne o necem svedci - takze, kava tepla, kava studena s opravdu velkymi kusy ledu, s mlekem ci bez nej, je opravdu vynikajici. Jen pro nas - nesladice - i kdyz clovek rekne "no sugar", neprinesou mu sice cukr, ale jiz v kave je mleko, a to ne ledajake - SALKO... Tak, a ted uz na pokoj a balit.Dobrou noc.

Tot: 0.11s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0646s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb