kanchanaburi

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
November 16th 2004
Published: June 30th 2005

voor we naar phuket kwamen zaten we dus eerst in kanchanaburi aan de river kwai. het was er pokkeheet, maar we hebben er ons best wel geamuseerd. het hotel was weer decadent in orde. maar de prijzen van de drankjes in het hotel waren ridicuul. een cola 2 euro + nog eens taks en service. dus zijn we savond maar met een groepje naar kanchanaburi city geweest, daar wat mekong ingeslagen en nadien in het donker aan het zwembad gaan burten. er zaten vrij luidruchtige mensen tussen dus ik vreesde dat ze ons zouden wegsturen wat vreemd genoeg niet gebeurde. De dag nadien deden we het verplichte ritje met de trein , bezoek aan de kmer ruines, waar ze interresant genoeg een thaise langspeel film aan het opnemen waren. de produktiewaarden moesten zeker niet onderdoen voor europese produkties, 2 vrachwagens vol belichting, dollies, kranen, alles was voorhande. het was best wel grappig om zien. toen we achter de titel vroegen vertelde een regie assistente ons dat het iets zoals "like spiderman" zou worden. even afwachten wat dat zou worden.

We hebben die dag ook sai yok national park bezocht waar we ons konden douchen in een waterval, en eten op een vlot terwijl we de plaatselijke nete een beetje afvaarden. best wel knap, maar er hing toch een licht toeristisch geurtje aan. al was het maar ondat sinds enkele jaren de farang steeds 200 bath moeten betalen bij het betreden van een nationaal park terwijl de thai zelf slechts 20 bath hiervoor moeten neerleggen. maar soit het was wel tof. aan de stopplaats van het bootje was er ook een grote hangbrug. onze thaise gids was aan het vertellen dat hij nog nooit niemand van die brug had zien springen. en hij legde met veel vertoon 100 bath op de tafel. " voor de persoon die van de brug durft springen ". de mensen op het vlot begonnen te roezemoessen van : nou ik durf dat wel etc.. maar niemand ondernam enige actie. Ik moest na al die massages en beauty spa treatments dringen nog eens iets mannelijk doen, dus zonder palaveren, me in short gezet, naar boven gegaan en gesprongen. het was best wel grappig.

nu kan ik dus terug vrouwelijke dingen gaan doen een dezer dagen...

Tot: 0.094s; Tpl: 0.018s; cc: 15; qc: 47; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb