phuket - same same, but different


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
November 13th 2004
Published: June 30th 2005
Edit Blog Post

we zijn in phuket geland, prachtig weer maar duidelijk kei toeristisch. we waren net wat aant rondwandelen en hoewel we op het kleinste van de toeristische stranden zitten (kata beach) zijn de prijzen hier het dubbel van chiangmai en bangkok. je kan ook geen kledingwinkel voorbij lopen of een supervriendelijke meneer komt je even zonder verdere bedoeling gedag zeggen. hij wil je vooral geen op maat gemaakt kostuum aansmeren, dat zeker niet. de eerste keer antwoorde ik nog rustig op zn vragen. ( hi sir, how are you ? - were u from - how long are you here - how long are u staying - will you come back ?) maar als we 10 minuten later al voor 3 winkels aangesproken waren was mn opening :" hi, im from belgium, i arrived today, i leave tomorrow and i wont come back."

de laatste update was in chiangmai, we zijn ondertussen in phitsanulok , sukothai & kanchanaburi geweest. we hebben ons goed geamuseerd en vanalles beleeft, maar meer daarover in de volgende update. tis weeral avond en we kruipen er eens vroeg in vandaag.

ik heb weeral iets over mezelf geleerd. als ik boedhist wil worden zal ik nog wel mn eetlust moeten leren beheersen. in het hotel in pitsanulok was het een buffet, men kon zoveel eten als men kon voor een vaste prijs. prijsbewuste belg als ik was heb ik dat dan ook gedaan. zelfs iets meer dan ik op kon eigelijk. ik ben vijf keer hoofdschotel gaan bijscheppen en heb nadien de ganse nacht wakker gelegen. teveel is blijkbaar inderdaad trop.

vandaag was het ook nog even paniek dat we de laatste nacht niet op racha yai zouden kunnen blijven wegens transfer perikelen maar die zijn nu ook uit de weg.

als er mensen zich zorgen maken over de aanslagen in zuid thailand. we zien dat hier ook op de tv, ik heb een sappig sensatie tvkanaal gevonden, maar voor de rest merken we hier niks van.

dus koud belgenlandje, amuzeert u, wij doen dat hier ook, zelfs bij 32 graden. we gaan nog eens van de mekong sippen.



Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb