rai rai railay

May 28th 2008
Published: May 28th 2008

AuringonlaskuAuringonlaskuAuringonlasku

ja Petra.
Eipa minulla tanaan mitaan ihmeempaa kirjoitettavaa ole, mutta kaippa sita taytyy jotain rustata, kun tuo Ollikin tuossa hiki hatussa nappaimistoa hakkaa 😊

Vietimme tanaan suurimman osan paivasta Railay Beachilla. Railaylle lahtee pitkahantaveneita tasta Ao Nangin rannalta, aina kun vahintaan 6 ihmista on menossa sinne suuntaan. Meidan onneksemme paikalla oli odottamassa 4 tyyppia kun itse saavuimme ostamaan venelippuja, paasimme siis heti matkaan. Samassa veneessa oli myos kaksi muuta suomalaista, ilmeisesti isa ja poika. Vaihdoimme muutaman sanan taman pojan kanssa, lahinna taas sellaista "taalla on aika vahan suomalaisia" -small talkia.
Railaylla otimme muutaman tunnin aurinkoa ja kavimme lounaalla jatskin kera. Kolmen aikaan lahdimme takaisin tanne Ao Nangille.

Nyt istumme vakkari nettikahvilassamme, jossa tunnin surffailu maksaa 40bht. Kohta kipitamme rantakadulta ylospain eraaseen puljuun hakemaan puhtaat pyykkimme. Veimme aamulla hieman alusvaatteita ja paitoja pesuun, jottei tarvitsisi kokoajan uusia ostaa :P Pyykkikeikan jalkeen on luvassa jalleen maittava illallinen. Sitten onkin aika nauttia viimeisista merituulahduksista taalla Ao Nangilla, silla huomenna suuntaamme aamulla kohti Phuketia. Meilla onkin jo varattuna liput speedboatiin, jolla matka seuraavaan tukikohtaamme Karona Resortiin pitaisi kestaa noin 1-1,5h.

Krabi oli oikein hyva ja hyodyllinen kokemus. Parempi paikka kuin Samui, mutta ei laheskaan yhta hyva kuin Tao. Jos minun pitaisi listata Thaimaan paikoista parhaimmat, siis paikoista joissa olen itse viettanyt aikaa tahan mennessa eli: Pattaya, Bangkok, Koh Chang, Koh Tao, Koh Samui, Krabi, niin voittajaksi selviaisi ilman muuta Koh Tao ja hyvana kakkosena tulisi varmaan Koh Chang. Bangkok on kylla sitten taas ihan omanlaisensa paikka, ja ehdottomasti ykkonen shoppailua ajatellen. Eika pattiksessakaan mitaan vikaa sinaansa ole. Mutta en voi sanoa, etta mikaan mainitsemistani kohteista olisi hirvea tai kaymatta jattamisen arvoinen...mutta Samuita en silti suosittele :P

Jos nyt ihan rehellisia ollaan, niin oma koti kullan kallis ja there's no place like home ja niin edespain. Taytyy myontaa, etta hieman on ikava kotiinkin. Ei silla tavalla, etta taalla olisi paha olla, mutta mukava kylla sitten hieman yli 10 paivan paasta palata omaan sankyyn. Tekee myos alyttomasti mieli ruisleipaa! Kova ikava on myos meidan vessanponttoa ja suihkua...ja kavereita ja tietenkin pappaa! Noh, ehka ma viela kestan tata suunnatonta "tuskaa" taalla :D

Palaillaan koneen aareen sitten Phuketissa...

fish fish fish..fish fish fish..
fish fish fish..

..dead fish

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb