Vatsanvaanteita ja turismiloyhkaa Phuketissa

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
May 30th 2008
Published: May 30th 2008

Phuket tuoksuu turismilta,tai pikemminkin loyhkaa. Saavuimme siis eilen tanne Phuketin karon beachille Karona resortiin ja ensivaikutelma paikasta on ollut melko vaisu. Hotellimme on kylla oikein mukava ja kodikas, huoneestamme on merinakoala ja allasalueella kelpaa kollia. Sijainti sen sijaan on melko tylsa: useammat kaupat ja hyvat ruokapaikat ovat kilometrin parin paassa ja tuk tukilla matkustaminen on torkean kallista! No okei, ei nyt niin kallista, mutta verrattuna mihin tahansa muuhun paikkaan Thaimaassa, niin melko tyyrista. Koko Phuketista on jaanyt tahan mennessa turistikusetus-mielikuva. Voin vain kuvitella millaista meininki on high seasonilla...huh huh.

Mutta palataanpa viela hetkeksi Krabille, jossa viimeinen iltamme oli melko jannittava. Kavimme, en nyt muista minka nimisessa ravintolassa syomassa todella hyvat Pizzat, jonka jalkeen tallustelimme viela Ao Nangin rantakadulla viimeisista hetkista nauttien. Nautinnollinen iltakavely katkesi kuitenkin lyhyeen: vatsassani alkoi moyria ja syomani tonnikalapizza pyrki kovaa vauhtia ulos. Vessaa ei lahimaillakaan. Paatimme sitten ottaa Tuk Tuk kyydin suorinta tieta hotellillemme. Se oli kylla elamani pisin ajomatka, mutta kaikkien onneksi kerkesin juuri ja juuri ajoissa toimitukselle :D Tama oli nyt siis se kauan odotettu ensimmainen turistiripuli.

Noh, jatkoa seurasi tanaan. Herasin aamulla koviin vatsanvaanteisiin, jotka ovat jatkuneet koko paivan yllattain iskevilla vatsakrampeilla ja satunnaisella tarpeella rynnata vessaan. Tama mahapopo version 2 johtunee
VoittajaVoittajaVoittaja

dinoparkin minigolfrata
eilen hotellilla syomastani tonnikalasandwichista. Molempien popojen syyna lienee siis ollut tonnikala, jota boikotoinkin nyt sitten loppureissun.

Muuten kaikki onkin mennyt oikein mainiosti. Tosiaan tama Phuket ei vaan oikein iske minuun. Otimme eilen illalla kalliin tuk tuk -kyydin Karona Centeriin, joka oli taynna perus vaateriepuja. Joka ikisen kojun kohdalla myyjat huusivat "Terve terve, tule katsomaan, anttilan hinta stockmannin laatu, tule tinki tinki" ARGH! Voiko mikaan enaa olla arsyttavampaa?! Mita iloa on tulla ulkomaille tutustumaan paikalliseen kulttuuriin, jos joutuu kuuntelemaan koko reissun hoonoa soomea. Nou thankjuuu. Myos tinkiminen tuntui olevan hankalaa taalla Karon Beachilla, ei ollenkaan niin palkitsevaa puuhaa mita muualla.

Tanaan lahdimme vatsakramppien hellitettya kohti Phuket Townia. Paatimme matkustaa sonkkarilla, koska se oli jalleen kerran halvin tapa, 30bht/hlo per suunta. Phuket Town oli muuten ihan positiivinen kokemus, mutta siella tuntui riittavan huijareita, jotka lupasivat ensiksi halvan taksimatkan johonkin kauppakeskukseen ja yhtakkia olivatkin viemassa ensiksi jalokiviliikkeeseen. Vietimme kaupungissa aikaa noin viisi tuntia, syoden, juoden ja shoppaillen (vatsakrampit hieman hairitsivat koko paivan), kunnes paatimme lahtea takaisin Karona Beachille.

Talla kertaa jouduimme ottamaan tuk tukin, koska sonkkari oli tapotaynna koululaisia. Tuk tuk -kuski lupasi vieda meidat perille kolmella sadalla bahtilla (listahinta 400bht) ja otimme tarjouksen vastaan. Noh, muutaman minuutin paasta kuski pysahtyi ja tuli ulos kopistaan "is it okey if we go here first" ja selitteli jotain, etta han saa siita itselleen palkkioksi t-paidan jos kavaisemme kyseisessa paikassa ja katselemme ymparillemme minuutin. Suostuimme silla ehdolla, etta matkan hinta putoaisi 250bht, ja niinhan se sitten putosi ja meita vietiin isoon jalokiviliikkeeseen :D Ei siina mitaan, oli ihan mukava kaynti ja paikka kuhisi muitankin turistiraukkoja. Sitten oli vihdoin aika suunnata kohti Karon Beachia...tai ei sittenkaan. Kuskilla oli viela yksi paikka naytettavana, jossa meidan piti kierrella 5min, jotta tuk tuk -kuski saisi bensaa. Matkan hinta tippui tassa vaiheessa 200bht. Kuski vei meidat johonkin messinkikraasa-kompleksiin ja siella sitten katselimme esineita 5 min ja haivyimme vahin aanin ulos. Paikalla oli myos kaksi bussillista japanilaisia..voi parkoja. Ihme meininki taalla siis naitten kyytien kanssa...

Nyt on aika lahtea syomaan, kuvia lisailemme myohemmin, koska tama hotellin nettikone on niin hemmetin hidas ja kallis.

Mr. GekkoMr. Gekko
Mr. Gekko

tallainen kaveri vaanii huoneemme ovella jatkuvasti.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb