Chiang Maista

September 9th 2006
Published: September 9th 2006

Tervehdys jalleen,

Vanha Sukhothai oli aivan ihana. Ajettiin sinne julkisella kulkuneuvolla, jonka nimi on aivan liian monimutkainen jotta mina sen muistaisin. Vuokrattiin siella pyorat paivaksi ja ajeltiin niilla useita tunteja aluetta ympari. Katja sai alleen krokotiilin ja pantterin risteytyksen, mutta meikalainen ratsasti taysiverisella krokotiililla. Katjan krokotiili merkkisessa pyorassa oli pantteri merkkinen satula, mutta minulla oli koko ajopeli samaa merkkia. Aurinko paistoi lampimasti ja hiki valui pitkin selkaa ja naamaa, mutta kumpikaan ei langennut valittamaan kuumuutta. Veto on siis edelleen voimassa.

Vanha Sukhothai on Thaimaan ensimmainen paakaupunki, ja siita on jaljella erittain vaikuttavat rauniot. Siella on ollut temppeli poikineen ja jokunen stupakin on pystytetty. Alueen kiertaa mukavasti paivassa, jos vuokraa pyoran tai mopon.

Sukhothaista jatkettiin bussilla matkaa tanne Chiang Maihin. Taalla majoituttiin taas oikein kivaan majataloon nimeltaan CM Blue House. Variltaan talo on ulkoa nimen mukaisesti sininen, mutta meidan huoneen sisustus on vaaleanpunainen. Kylpparissa on aivan valloittavat 101 dalmatialaista kaakelit. Hintaa talla luksus majoituksella on kokonaiset 250 bahtia per yo.

Eilen illalla kierreltiin markkinakadulla, missa on myynnissa vaikka mita. Mieli tekisi ostaa kaikkea, mutta rinkkaan ei mahdu mitaan. Pitanee harkita postin palveluiden kayttamista...
Taitaa meikalaisen vakaa aikomus olla ostamatta mitaan olla vaakalaudalla.

Tama paiva oli jo ennalta paatetty kayttaa itseemme. Aamulla oli tarkoitus nukkua pitkaan, joka sitten jai vain aikomukseksi kun uni loppui jo 7.30. Aamupaivalla suunnattiin kauneushoitolaan, missa kaytiin vahauttamassa pois kainalo- ja saarikarvat, joita oli kasvatettu aina Bangkokista lahtien (oli siis oikein kunnon puskat). Homma ei ollut lainkaan niin tuskallista, kuin olin ennalta kuvitellut. Jollain keinolla ne kuitenkin onnistuivat saamaan meikalaiselle oikein kunnon mustelman kainaloon! En ollut tiennyt, etta kainaloonkin voi tulla mustelmia, mutta nain vain on. Kainalomustelman lisaksi terveydentilaa heikentaa hieman lievahko turistiripuli, joka vaivaa myos Katjaa.... siis Katjaa ei (tietaakseni) vaivaa minun turistiripuli vaan ihan hanen omansa. Vaan eikohan tasta selvita. Ollaan hoidettu ripulia ahmimalla kaikkea mahdollista mita kadulta, kaupoista ja ravintoloista loytyy.

Doi InthanonDoi Inthanon
Doi Inthanon

Toivomuspaikalle tuodaan norsu toiveen toteuduttua.

Tot: 0.035s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb