Sukhothaissa

Asia » Thailand » North-West Thailand » Sukhothai
September 6th 2006
Published: September 6th 2006

BuddhaBuddhaBuddha

Tata paikalliset olivat tulleet katsomaan, mutta bongasivat siina sivussa myos meidat...
Matka on edennyt jo Phitsanulokin kautta Sukhothaihin. Phitsanulokissa vietettiin muutama paiva kayden etnologisessa museossa, kavellen kaduilla ja visiteeraten yhdessa temppelissa. Temppelikaynnista muodostui vallan kiintoisa episodi, silla paikallisten mielesta me punanaamat olimme vahintaan yhta mielenkiintoinen nahtavyys kuin Buddha, jota ilmeisimmin olivat tulleet temppeliin tervehtimaan. Voitte uskoa, etta Katjan ja Maaritin naamat on ikuistettu muutamalle filmille. Paikalliset halusivat meidat kanssaan valokuvaan Buddha patsaan edessa...ja niita kuvia otettiin sitten enemman kuin vain yksi. Jossain pain Thaimaata mahdetaan ylpeana nayttaa valokuvia temppelimatkalla nahdyista ihmeista.

Temppelista lahdon jalkeen kaveltiin joenrantakatua kohti hotellia, kun meidan takaa kuuluu vallan selvalla suomen kielella jotta MOI! Tormattiin Polly nimiseen thaimaalaiseen tyttoon, joka oli ollut Suomessa vaihto-oppilaana. Olihan vinha juttu paasta jutustelemaan suomeksi paikallisen kanssa. Tosi outo kokemus.

Tanaan aamupaivalla me sitten siirryttiin bussilla Phitsanulokista tanne Sukhothaihin. Majottauduttiin Garden House nimisen majatalon Bungaloviin. Huomenna on tarkoitus menna pyorailemaan Sukhothain vanhaan osaan, joka sijaitseen n. 12 km paassa taalta.

Tot: 0.034s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 20; dbt: 0.0152s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb