Ayuthayassa

TuulitukkaTuulitukkaTuulitukka

Kierroksella avobussissa
Tervehdys taasen,

Muutama paiva Thaimaan entisessa paakaupungissa Ayuthayassa on takana. Tultiin tanne Bangkokista junalla, ja matka maksoi kokonaiset 15 bahtia eli ei siis mitaan. Junalta suunnattiin suoraan lautalle, joka toi meidat joen yli Ayuthayan saarelle, joka on kaupungin vanhinta osaa. Oltiin Katjan kanssa jo ennakkoon katsottu netista mieleinen majatalo, minne suunnattiin. Kyseinen paikka oli kuitenkin taynna, joten jouduttiin etsimaan toinen paikka. Majoituttiin sitten Chatana Guest Houseen, joka on oikein mukava paikka. Meilla on kahden hengen huone omalla kylpparilla ja tuulettimella. Sangyt on leveat ja huoneessa on tarjolla pyyhkeet ja vessapaperia. Suunnitelmat vaatimattomasta majoituksesta ei ole siis viela toteutuneet. Onneksi nykyisen tasoinen majoitus ei maksa taalla maltaita...

Paivat on saatu kulumaan hyvin kiertelemalla lukuisien wattien (temppelien) raunioita. Heratamme varmaankin hieman ihmetysta kavellessamme helteessa naamat punaisina kaupungin laidalta toiselle. Helpompi tapa olisi varmaankin ajella tuk-tukilla, vaan eihan meidan kaltaiset urheilulliset neidot mitaan moottoroituja ajoneuvoja kaipaa. Tai no tunnustetaan - kylla me yhden museokaunnin paatteksi paadyimme paikallisten seuraksi jonkinlaiselle kiertoajelulle avobussilla.

Eilen illalla oltiin noin tunnin kestaneella jokiveneretkella. Seilattiin Ayuthayan saaren ympari pimeassa katsellen jokirannan elamaa ja valaistuja temppelien raunoiota. Retken jalkeen mentiin yotorille, missa nautittiin makoisa illallinen toriravintolassa. Ruokailu on meilla muutenkin ollut melko keskeisessa asemassa. Katukojuissa ja ravintoloissa myydaan toinen toistaan herkullisempia syotavia, joita me ei millaan pystyta vastustamaan... paistettuja nuudeleita, nuudelisoppaa, grillattua kananmaksaa, paistettuja banaaneja, kanakeittoa...ja paljon muuta. Hedelmat taalla ovat ihan mielettoman hyvia ja niita on myys kulunut: ananasta, banaaneja, rambutaneja, mangoa AAAAH!

Huomenna matka jatkuu pohjoiseen kohti Phitsanulokin kaupunkia, joka on lahella toista Thaimaan entista paakaupunkia.

4th September 2006

Ihan ku joku ois palanut...
Siis jos ei tietäis, niin ihan luulisi, että Pöppö on palanut kasvoista. Jep, mutta ilmeisestihän näin ei oo käynyt ;o) Mahtavan näköisiä patsaita ym. nähtävyyksiä. Piristävää katsella kaikkea uutta ja kiehtovaa ulkomaan elävää ja elämää...

Tot: 0.221s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 91; dbt: 0.183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb