Tervehdys Bangkokista

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
August 31st 2006
Published: August 31st 2006

Kolme ja puoli paivaa Bangkokissa on jo takana. Paljon ollaan Katjan kanssa ehditty. On hankittu Laosin viisumit, katsastettu nahtavyyksia, ajeltu paikallisbussilla, seilattu joella ja syoty ihan hulluna kaikkea, mita kaupustelijoiden karryista loytyy. Eksyksissa ollaan oltu useammin kuin kerran, mutta aina on perille loydetty. Saa on ollut lampiman kostea, mutta ei laheskaan niin kuuma kuin olin odottanut. Kumpikaan ei ole viela valittanut kuumuutta, joten veto on edelleen voimassa siita, kumpi ensin ratkeaa valituksiin.

Tiistaina kaytiin jokiveneella katsastamassa Grand Palace ja sen yhteydessa oleva temppeli eli wat. Keskiviikkona eli eilen seikkailtiin paikallisbusseilla etsien rautatieasemaa, joka loytyikin muutaman harha reissun jalkeen. Tulihan nahtya maisemia niin kavellen kuin bussin ikkunastakin. Tanaan oltiin kansallismuseossa, missa vierahti helposti sellaiset nelja tuntia. Kansallismuseon jalkeen suunnattiin vahan matkan paassa nakyvia rakennuksia kohti, joita luultiin osaksi jotain temppelia. Perilla kuitenkin selvisi, etta kyseessa oli samainen Grand Palace, missa oltiin kayty jo tiistaina. Jokiveneella matka oli tuntunut kohtalaisen pitkalta, mutta kavellen paikka olikin ihan nurkan takana. Nama turistit eivat siis ole ihan aina perilla siita missa mennaan. Bankokin kartan ostaminen olisi saattanut olla paikallaan...

Huomenna meidan on tarkoitus jattaa Bangkok taakse ja suunnata kohti entista paakaupunkia Ayuthayaa.

Keltaista kansallismuseossaKeltaista kansallismuseossa
Keltaista kansallismuseossa

Keltapaitaiset koululaiset ymparoivat meidat museossa - meno oli vauhdikasta kuten kuvasta nakyy.

Tot: 0.033s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0171s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb