Fantastisk oplevelsesrig trekkingtur

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
February 3rd 2006
Published: February 3rd 2006

Saa er mutti hjemme i Chiang Mai. What a fantastic experience. Vi var en gruppe paa 9: Beth, Ben fra UK, Ethan og Rachel fra UK/USA (de bor og arbejder paa en baad ved middelhavet), Joselin fra Holland, Wee fra Thailand, Lee fra USA og Helmuth fra Tyskland. Vi faldt rigtig godt i hak, og snakken gik fra vi moedte hinanden i 4W bilen til up north.

Vores 1. stop var ca. efter 1 times koersel ved en pragtfuldt, smukt vandfald. Var ogsaa inde i en grotte. Dernaest dog vi videre og startede vores vandretur med baggage og en redningsvest haengende derpaa. Passerede nogle Hot Springs, smed sandalerne og noed det 50 grader varme vand for en stund. 2 rigtig cute thai-maend var vores guider. Een af dem var saa venlig at foraere os en oliven, der netop var faldet fra et af de mange flotte traer. Ind i munden med den og ............ puh for en grimasse vi kunne praestere, den var saa bitter, at I tror det er loegn. Vandrede gn. regnskoven i taet krat, - op og ned det gik ad snoede og bakkede smaa passager. Efter 1 1/2 time ankom vi til foerste overnatningssted.

En kaer lille Karen village bambushytte, hvor vi straks kaprede sovesalen og redte op til natten. Saa var det tid for guiderne og de lokale at kokkerere for os paa bedste thaivis. Uhm det smagte. Forinden tog vi et shower i meget koldt, men forfriskende vand. Toilettet var gravet ned i jorden, men hvad goer det, naar man virkelig skal? Efter middagen med thai-oel sad vi omkring baalet og raahyggede. Gik tidligt til ro og sov saadan nogenlunde. Koldt skal det lige siges.

Naeste dag efter morgenmaden var det tid til endnu en vandretur - denne gang 8 km. Uha - det var lidt droejt med baggage og 35 graders varme - men smukt, smukt. Vandrede til den naeste lille by - (laes: 4 hytter og det loese) og fik vores lunch der. Relaxede et par timer, foerend elefanterne var klar til os. Saa gik det ellers paa elefantryg gn. floden de naeste 1 1/2 time. Virkelig skaegt. Nu var vi saa ved Lahu Village, hvor natten skulle tilbringes. Forinden endnu et delicious maaltid og guitarspil, sang og raahygge omkring baalet. I dag har vi saa sejlet paa bambusbaad gn. det mest idylliske landskab - 2 timer, og endda uden at falde i. Meget morsomt. Derpaa endnu en lunch, hvorefter vi drog tilbage mod Chiang Mai 100 km vaek. Smuttede lige kort forbi en orkide plantage - flot, flot. Kl. 16.30 ankom vi til vores by, traette og mange oplevelser rigere

Her i aften skal jeg moedes med en af pigerne - Joselin fra Holland, vi skal ud og spise italiensk. I morgen aften har vi aftalt at moedes allesammen for at spise sammen i midtbyen og maaske frekventerer vi ogsaa en bar eller 2. Dvs. paanaer Der Helmuth aus Koeln - han befinder sig allerede nu paa et fly til Bangkok.

Har netop vaeret ved skraedderen og proeve mit toej for sidste gang. Det er blevet ganske fint. I morgen foelger de mig til det lokale posthus, saa jeg kan shippe det + lidt mere hjem. Maaske jeg i aften lige erhverver mig lidt mere stuff, og det skal jeg helst ikke slaebe rundt p[ i Australien.
Haaber I alle har det godt i DK. Taenker paa jer og det derhjemme. Det er nu dejlige, naar man saadan rejser ud at have en dejlig base derhjemme.

Nu tror jeg det er tid til at logge af og moede Joselin, - er ogsaa ved at vaere godt sulten. I skrivende stund har I vel netop indtaget jeres frokost? Velbekomme - hyg jer rigtig meget.

De kaerligste hilsner

Charlotte

Tot: 0.112s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb