Relaxing in Chiang Mai


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
January 30th 2006
Published: January 30th 2006
Edit Blog Post

OK - 1. dag her up North, hvor jeg ikke har haft program fra morgenstunden. Saaledes valgte jeg at tilbringe et par timer v. poolen efter morgenmaden. Dejligt - er slet ikke blevet forbraendt, men har blot faaet en kuloer, som nok ligner noget i retningen af 5 dage x 4 timer i solen i DK. Jeg er netop i gang med en bog, som hedder ''Mit liv som Geisha'', og sjovt nok har jeg lige set i en lokal Chiang Mai avis, at filmen af samme navn faar premiere herude snart. Mon ikke ogsaa den er i de danske biografer inden laenge. Bogen er i alt fald god og kan varmt anbefales.

I gaar kom jeg til at koebe 2 par sko - pris i alt: 297 danske bobs.... Jeg har en dejlig sommerkjole fra Noa Noa, som har haengt paa mig de sidste 5 saesonner - selvsagt noget slidt efterhaanden. Herude er syning, stoffer og special designs jo een af mulighederne, saa det har jeg benyttet mig af i dag. Fik anbefalet en god skraedder, som jeg besoegte, hvorefter vi sammen kiggede paa modeller og derpaa besoegte stoflageret. Dvs. den kjole jeg gerne ville have kopieret blev til 4 forskellige modeller + en 3/4 lang jakke. Maa nok aflaegge the local postoffice et visit mhp shipping til DK, inden turen gaar videre til Australien. Sorry Peter skat - men det koster altsaa ikke 1/4 af, hvad jeg skulle have givet derhjemme - kan saa i stedet skaere ned paa ''Need to have'' sommerkollektioner, naar den danske sommer naermer sig.

Her til aften - efter min dgl. fodmassage - valgte jeg at indtage en kulinarisk oplevelse paa en italiensk restaurant, som jeg havde laest om i Lonely Planet. Fremragende taste, siger jeg jer. Den skoenneste chianto guldmedalje vin og spinachi ricotto pasta - moeffff...

Paa stedet spillede de den skoenneste italienske klassiske musik, og mine tanker passerede helt naturligt til min kaere mor, som var meget fascineret af det klassiske. I ved jo alle, at jeg mistede min mor i sensommeren, og at det bl.a. er hendes fortjeneste, at jeg kan foraere mig selv denne rejseoplevelse incl. orlov. Derfor maatte jeg lige igennem et par sentimentale minutter, hvor oplevelserne med hende - ikke mindst hendes sidste dage - kom meget taet paa. Aah, hvor var hun en dejlig dame. Mor, hvis du havde vaeret her nu til at foelge med i mit eventyr, ville du have glaedet dig mindst ligesaa meget som jeg. Jeg savner at dele oplevelserne med dig. Foer i tiden, naar jeg rejste skrev jeg ofte dagbog og sendte hjem til min mor. En god maade at dele detaljerne med familien paa. Heldigvis er der jo nu om dage internet-mulighederne og denne travelblog-ting, - det minder lidt derom.

Men soede mor, kunne du hoere mig nu, saa:

Skal du vide, at mine tanker er hos dig
Er saa glad for, at du smukt viste vej
Til en verden, hvor udfordringer staar i koe
Nemme og svaere - saadan poe om poe

En verden vi skal laere at kende derhjemme
Fordi det da er lettere at fornemme
Fremmede kulturer og andre kontinenter
Samtidig med vi alt og intet forventer

Forvent det uforventelige, naar du rejser ud
Saa bliver meget positivt, er mit bedste bud
Lad vaere med at laegge en masse planer
Naar om dagen i morgen, du intet aner

Tag afsted og rejs med et aabent sind
Og skab en situation, som gi'r vind/vind
Det er saadan jeg vil fortsaette min rejse
Saa jeg for dig, mor, stolt flaget kan hejse

Mange kaerlige knus

Charlotte



Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb