Mrs. Kjaemperud, m.a.a. i Thai-cooking


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
January 29th 2006
Published: March 19th 2006
Edit Blog Post

Saa har jeg traadt mine sidste skridt i denne omgang p[ Chiang Mai Cookery School. Og hvilken oplevelse. Har haft ikke mindre end 18 forsk. opskrifter gennem haenderne - den ene mere laekker end den anden. Naar jeg kommer hjem, saa holder vi sgu' en Thai-fest, ikke - er I med paa den...

Har besluttet at blive i denne del af Thailend. Skal onsdag paa en 3 dages trekkingtur med elefantridning, bamboorafting, village-besoeg, masser af vandring - glaeder mig ogsaa til dette.

I dag er det det kinesiske nytaar, og der er fest i byen. Her bor en del kinesere, saa det skal fejres med maner. Selv har jeg lige nydt en Mai Thai drink - rom og en masse andet godt og laest lidt i en god bog. Er nok ikke til saa meget. Husk paa - jeg har jo vaeret paa laerebaenken 3 dage i traek, staaende over gasblus meget af tiden - so Im a little tired. Jeg har faaet mig en ny vane - thaimassage - 1 time til foedderne 30 kr. - aint it cheap..... Jeg kan maaske indgaa aftaler med vennerne, at hvis jeg cooker for dem gi'r de mig massage....

De naeste par dage inden min trekking vil jeg suse lidt omkring byen og maaske slikke lidt sol. Hotellet er ganske fint, har endnu ikke vaeret i poolen, men den er der og ser laekker ud. Ligger i en palmefyldt have, saa det er ikke muligt at slikke sol 5 timer i traek pga. skyggen, men et par timer skal jeg da sunburnes i morgen og the day after. Det er lidt svaert at faa gang i loebeskoende. Der er en vaeldig trafik, saa det vil vaere forbundet med en vis fare. Overvejer lidt at staa op ved 6-tiden i morgen tidlig for at se, om jeg kan kapre lidt plads paa gaderne. Traenger til at faa mine asics paa.

Nu vil jeg slutte for denne gang. Har lige smsset med min datter. Hun sidder nu i et tog paa vej fra Jylland til Sjaelland for at joine haandboldpigerne til en ligakamp. Har aftalt at gi' et kort ring paa tlf. Savner hendes dejlige stemme, saa jeg vil foraere mig selv et par min.s snak.

Ha' det godt i Danmark. Pas paa hinanden. Hvis I keder jer, saa hop paa et fly og gi' mig et besoeg. Jeg bor som sagt p[ Down Town Inn, room nr. 311. Bare meld jer i receptionen, saa kommer jeg ned og henter jer og byder ogsaa paa en lille een til ganen.

Knusere fra

Chiang Charlott

Advertisement



Tot: 1.83s; Tpl: 0.281s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.4995s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb