Velankommet til Chiang Mai + en enkelt opskrift...

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
January 27th 2006
Published: January 27th 2006

Hello dears,
Togturen herop var en fornoejelse. Super service, dejlig koeje og fin, omend lidt afbrudt soevn. Blev hentet endnu engang af herre, som stod med mit navn. Taenk - det kunne jo blive en vane. Forestil jer lige, at hver gang man staar af toget, er der en speciel service for you - ikke daarligt. Hotellet DOWNTOWN INN, lyder lidt lumsk, men er paa ingen maade saadan. Her troede jeg, at jeg skulle overnatte i en bambushytte, men naeh nej, fint vaerelse m. aircondition og hele molevitten. Blev picked up til cooking school office og derfra koert ca. 20 min. udenfor byen, hvor den herligste landlige kogeskole har sin base: Chiang Mai Thai Cookery School - ret beroemt vidt omkring. Og det forstaar enhver, der har besoegt stedet. Hamrende soede, smilende undervisere - piger saa flotte (WAUV hva' I maend....) og drengene heller ikke vaerst, og alt formidles i en let, humoristisk og let forstaaelige tone. Princippet er, at foerst undervises vi paa klassen, baenket i auditoriestil og med et spejl i loftet, saa vi ogsaa kan visualisere hvad der bliver fortalt. Det er jo med at huske det, naar vi er tilbage ved vores egen cooking place. I dag har jeg fremtryllet 5 forskellige retter, og det er delikatesser uden lige - selv naar det kommer fra mine ydmyge haender. I dag faar I lige en af opskrifterne:

Stegte svampe med babymajs - 2 personer

Sauce:
15 ml fiskesauce
15 ml soyasauce
15 ml oystersauce

Put olie i en wok, svitch hvidloeg over hoej varme, meget kortvarigt, tilsaet loeg, dernaest svampe og svitch 1 minut. Tilfoej babymajs + vand = palmsugar. Derpaa chili, foraarsloeg og sauceingredienserne og kog et par minutter.
Slut med maizenaen og pynt me den friske koriander.

Og husk:
- Retten bliver allerbedst, hvis den tilberedes med et stort smil og masser af energi.

Velbekomme!!!

Mange knus

Charlotte

Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb