Intet nyt fra sydoestfronten


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
September 18th 2008
Published: September 18th 2008
Edit Blog Post


Visa til Burma er nu paa plads, returbillet bestilt, og naar jeg har fundet den billigste maade at faa USD paa kan jeg aande ud i et par dage.. Der er ikke en eneste bank i Burma hvilket betyder jeg er noed til at haeve USD her i Bangkok og efterfoelgende veksle dem paa sortboersen i Yangoon. Ikke en saerlig god loesning da min egen bank tager gebyr, thai-banken tager ogsaa 2% og saa er jeg noed til at veksle igen til den lokale moentfod. ARGH!
Men udover det, saa har jeg haft nogen superfede dage i Chiang Mai paa trods af en madforgiftning der lige spolerede et par dage. Jeg var ude at koere ATV i junglen et eller andet sted langt udenfor byen. Kom gennem en masse forskelligt landskab og det var egentlig rigtig fedt paa kort tid at se hvor meget landskabet aendrer sig! Jeg fik fortalt om kongen (som thaierne elsker ufatteligt meget) - at han havde soerget for at faa "stoppet" produktionen af opium i omraadet og faaet dem til at satse langt mere paa turisme. Det er tydeligt at se den kaempe forskel der er fra Laos til Thailand, baade i udvikling og rigdom saa jah - godt for dem.. Der er dog stadig en kaempe produktion af heroin i omraadet kaldet "the golden triangle" men igen, det meste foregaar i Burma og Laos.
Saa har jeg ogsaa vaeret paa motorcykeltrip til chiang mai zoo - derfor alle dyrebillederne!..
Chiang Mai har over 1 million indbyggere men det virker som om at den primaere industri er turisme. Tonsvis af barer, vestlige restauranter, guesthouses, hoteller, netcafeer og bogbutikker er med til at goere det hele lidt mindre "autentisk" men ret rart.. i de smaa landsbyer i omraadet udenom lever mange flygtninge fra Burma som var forfulgt af militaerjuntaen. Det er typisk "Karen-tribe" som er minoriteten hvor kvinderne har store kobberringe rundt om halsen. Saa naar man tager ud og trekker bliver man typisk ledt fra den ene landsby til den anden, hvor de desperat proever at saelge souvenirs. Men det er vel ok, saa laenge de overlever og viderefoerer kulturen.. At rejse alene goer at man faar snakket med ret mange lokale , og jeg naaede blandt andet at spille counterstrike mod en theravada-munk (jeg fik taev), og faa sponseret en del oel paa en bar fordi jeg satte Led Zeppelin paa anlaegget.. Baren indeholdt kun aeldre maend med mottoet "where not here for the temples", men paa trods af det ret klamme faktum at de havde koebt deres koner, saa fortalte de da en del underholdende historier.. Der er tilsyneladende ingen mennesker med en normal baggrund her i thailand saa der er masser af fede historier --> jeg har snakket med en indisk pige der arbejdede med menneskerettigheder, en graesk mand der var en parodi paa graeske maend ("Tonight we fuck 3 girls yes?" udtalt med graesk Borat-accent) -en amerikansk hippie som ejede en live-music-bar for afrikans trommemusik.. og massevis af andre....
Men nu staar den paa Burma (navnet paa landet er en laengere historie, men anyway -Burma/Myanmar same-same). Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente af landet, men har hoert at jeg ikke skal regne med internet nogen steder, saa naeste update bliver nok om cirka en maaneds tid..



Additional photos below
Photos: 70, Displayed: 24


Advertisement



9th November 2008

Du har ogsaa set min pandaven!!
Haha, hvor fedt. Da jeg var der sad den paa helt samme maade. Det er fedt at laese om det hele! Pas paa dig selv, vi ses til sommer!

Tot: 0.038s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb