me your friend, me give you good price

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
November 7th 2004
Published: June 30th 2005

vandaag hebben we dus eens niet geshopped.
gisterenavond hebben we nog in een thaise disco gezeten waar we de enige farang waren. best grappig. er was maar 1 persoon die engels verstond. singha bestellen ging nog net, maar rocio haar blue margarita heeft veel voeten in de aarde gehad. maar uiteindelijk toch de dorst kunnen lessen.

vandaag zijn we naar de doi suthep geweest en ben ik vrij uitvoerig gezegend door een monnik. De thai kregen enkele lichte zwaaitjes met zijn vochtige zegenstok, maar ik kreeg de indruk dat hij voor mij een soeplepel bovengehaald had. zal wel een inside monniken-grapje zijn.

we stonden voor de verscheurende keuze om de wilde brousse in te trekken op een avontuurlijke safari of om eens de wondere wereld van de beauty & health spa te verkennen. het werd natuurlijk het laatste. De massage en het kruiden turks bad was best wel leuk, maar het gezichtsmasker heeft toch enigzinds m'n machogehalte aangetast. ik heb aan rocio gevraagd of we vanavond mannelijke dingen kunnen doen, een beetje op straat staan tuffen of zo. we zien nog wel.

Rocio wou ook al van dag 1 naar de kapper gaan en dat is er vandaag ook van gekomen. de vraag was natuurlijk : welk kapsalon ga je binnen. de gemiddelde thai ziet er toch net iets anders uit dan de gemiddelde kempenaar. na nogmaals naar the whole earth restaurant geweest te zijn, waar ze ons nog int zak hebben proberen te zetten, waren we maar weer eens aan het wandelen geslagen. Eens de straten minder verlicht werden en er meer en meer dubieuze barretjes te voorschijn kwamen zagen we iets dat het midden hield tussen een verlaten winkelgebouw en een kraakpand. er kwam serieus dreunende boem boem muziek uit maar er waren duidelijk figuren met haardrogers en scharen te bespeuren > wij dus maar eens gaan zien. binnenin was het een zo goed als leg gebouw op enkele kapstoelen met bijbehorende spiegels bij. op de grond lag genoeg haar om alle monniken van chiang mai een nana mouskouri kapsel aan te meten. de kapper himself zag er uit als het thaise antwoord op siting bull : een meterlange paardestaard, trendy zonnebril en catchy gouden oorringetje. dit kon leuk worden...

en dat werd het ook. hij was de jackson pollock van de koiffeurs. semi-schizofreen met een bizonder onconventionele kapstijl maar toch schepper van geniale creaties. eerst werd ons haar gewassen : 5 keer spoelen, 5 keer nieuwe shampo erop, en vijf keer minutenlange massage.

nadien begon de maestro zelf te knippen, de manier waarop kan nog het best omschreven worden als de manier waarop edward scisorhands de hagen knipt in de gelijknamige film. eens dit klaar was mocht een van zn slaafjes fohnen en aanverwanten, als dat klaar was riep het voetvolk de maestro waarna deze nog enkele minieme strategische knipjes uitvoerde en het werk als kompleet verklaarde.

voor ons beide duurde dit zeker 2.5 uur en we hielden ons hart dan ook vast voor de rekening > 8 euro voor 2 man. zelden zo goedkoop zo een goede show meegemaakt.

nu gaan we nog een trendy disco zoeken om onze nieuwe haarstijl te showen. nog veel plezier ginder, hier zal dat wel lukken.

Tot: 0.135s; Tpl: 0.016s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0991s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb