extra editie

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
November 6th 2004
Published: June 30th 2005

uitzonderlijk vandaag een extra editie. ik ben een cybercafee ingevlucht omdat rocio zwaar aant shoppen is hier op de nachtmarkt. een paar tshirts gekocht aan 2 euro het stuk, en dan ben ik nog afgezet denk ik, maar om 10 minuten af te bieden om 50 cent winst te doen, heb ik de energie niet. Rocio begint zich een beetje op te jagen, we waren ff aan het kijken voor een jas van formule 1 , aanvankelijk was de prijs 1500 bath, maar na 10 minuten had ze de prijs tot 500 bath gekregen, omdat we dachten dat hij te klein was voor haar broer, toch maar besloten dat we hem niet zouden nemen waarna de verkoper nog 400 bath achterna riep. serieuze winstmarges dat die mannen hier nemen. ik vind het allemaal wel grappig.
ook wel grappig : de tuk-tuk van het hotel naar de nachtmarkt nemen we steeds aan 40 bath, vandaag bleek een ander persoon in het hotel steeds 80 bath te betalen , dus deze avond vertrekken we samen, ieder een tuk tuk, als we aankomen op de nachtmarkt vragen we hoeveel hij nu betaald heeft, en nu had hij nog 50 bath betaald. tja

morgen gaan we naar de doi suthep ons religieus gehalte nog wat oppoetsen en de nieuwe lens proberen :? 100 euro voor een lens is echt spotgoedkoop. en de garantie is wereldwijd dus we mogen niet klagen. voor de rest is het hier spotgoedkoop met 50 bath in 1 euro kom je hier een heel eind.

verder plannen we nog een fietstocht te doen, we hebben ergens een mooie route gevonden die redelijk vlak is. maar dat zien we nog wel. niet te veel op voorhand plannen.

misschien dat we vandaag nog naar een karaoke-bar gaan want rocio wil dat per se eens proberen en recht over het hotel is er een. in het ergste geval kunnen we dus zelfs naar het hotel kruipen.

want ook wel grappig was : we hadden onze kleren in een vrij ongure buurt afgegeven voor te wassen omdat het daar goedkoper was om dan in het hotel. vandaag gingen we ze afhalen, maar er gaf niemand thuis, als dat nog maar goedkomt.
maarja, maai penrai

Tot: 0.075s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb