we are playing tennis they are playing rugby

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang
February 2nd 2009
Published: February 2nd 2009

na een geanimeerde nacht in de karaoke-bar, en ja we hebben gezongen (een thai-cover van Zombie van de cranberies), ietsje te laat opgestaan.

Geen probleem, geluk lachtte ons vandaag weeral toe. De vriendelijke uitbaters (brit samen met een thaise) van het uitgebrande (twintig dagen geleden) en inmidels voor 75% terug opgebouwde cliff-cottage boden ons een eerste lift (tot halfweg het eiland). Winst zeker een half uur.

een mierzoete koffie en thee later met z'n velen op de taxi-pickup. geen winst, bijna alles kwijt omdat de rugzak met gps, camera en pc uit de pickup dondert.

bij het ticket kopen voor de ferry (terug naar't vasteland) was het voor een Israelische man (meer info volgt) duidelijk dat wij niet gewoon met de bus zouden reizen. Guido was bijzonder actief in het zoeken naar een lift.

We mochten met hem mee tot aan de grens met cambodja!!! Een airco nissan bus, met ons aan boord de israëli en twee hebreeuws pratende (indische) mannen, voorzien van interessante gesprekken over reizen, seksindustrie (ik bespaar vele details ;-) ), moslimdreiging vooor de wereld en dus ook europa, jiddisch en (jawel, het taboe bij uistek (dacht ik)) de laatste aanval van israël op de gaza-strook en de geschiedenis van het conflict. Ik hoef niet te vertellen dat bepaalde standpunten meer uitleg verdienden maar op dat moment niet echt opportuun waren. oh ja en winst toch makkelijk anderhalf uur.

éénmaal aan de grens was het tijd voor een chaotisch halfuurtje met slimme toerist-melkers, wat paspoort-schilderen, visum-bijdrages, fooien aan de gasten tussen het loket en de ambtenaren die vlot meewerkten aan de koehandel en discussie over de marktwaarden van de dollar, de bath en de riel.

Uiteindelijk zaten we in een taxi met twee cambodiaanse jongens die ons langs hun dagelijks inkomen reden: betalen voor de taxi (vaste prijs omdat de benzine duurder is in cambodja), tol voor de brug, ook door ons te betalen, een bijna verplicht wisselmoment van dollars naar riel bij een loket (houten bak met dame en tonnen biljetten en uiteindelijkk een verblijf in een guesthouse sterk door hen aangeraden. We hebben ons goed geweerd maar ik moet je niet vertellen dat een aanzienlijk percentage van onze uitgaven in hun portefeuille is gesukkeld.

Ko kong is een maffe stad met duidelijke franse invloeden, alom in verval en dan plots toch met nieuwe investeringen.

De prijs van het bier is verdubbeld en we zijn bijna zeker van de wisselkoersen.
1 euro is 1.2 dollar
1 dollar is ongeveer 4000 riel
1 bath is ongeveer 160 riel
en je kan met alles betalen en het berekenen gaat volledig uit het hoofd.r
kan iemand onze de echte wisselkoersen mailenstress

Morgenvroeg de bus op naar Phnom Penh

Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb