we only dlink thlee beels evelly day

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
February 2nd 2009
Published: February 2nd 2009

twee februari

na een koffie en wat thee en broodje vertrekken we met een kleurrijk gezeldschap naar phomn penh. even wat details: propvolle bus, late (overslapen toerist Choon, chinees, opgegroeid in canada, reist alleen, heeft stress tijdens het reizen en geeft nu engelse les in zuid-korea), tussen guy en mij drie vrouwen die geregeld hun maag ledigen, naast guy een gezellige brit, naast mij een later opgepikte dame met een kind van vier maanden zonder pamper, een fiere hostes,...
De baby lediigt zoals het hoort alles in de handdoek van mamma, schouwspel en geuren included.
Met één tussenstop een een gemiddelde van 55 km/u zien we het landschap veranderen van heuvelachtg en dichtbegroeid via toekomstige industriestad tot drukke, chaotische, vervallen koloniale stad. Wat een mix?! bedelaars en zeer grote SUV's om nog maar te zwijgen van de bedelende dochters van acht met broer van vier of vijf ingebonden op de rug. Guy heeft vandaag het record verbroeken (of gezien) het stond op vier en is nu zeven mensen op een scooter" = koppel met kroost van nul tot tien

we hebben er al een bezoek aan het nationaal museum opzitten, het koninklijk paleis gezien en zijn naarstig op zoek naar fietsen. deze zoektocht leidt ons langs de centrale markt en het vrijheidsmonument (arc de triomphe in het klein met een zelfde stijl van rijgedrag).

We hebben intussen het programma gewijzigd, plan is nu van anuit phnom preh in drie of vier etapes naar silhanoukville te fietsen en terug langs de niet zo drukke wegen. Ook takeo, kampot en pet staan op de menu.

Wie heeft ausie open gewonnen en wie is wk veldrijden?
hoe zit het eigenlijk met bovoc h2 en 1?
Via skype vernemen we de rest wel!

2nd February 2009

foto's volgen later
van 1 en 2 feb en we zitten niet in buthan en rough gebruik uw goede schouder zouden we verschil merken?? ;-)
2nd February 2009

Hoi Tom en Guido, Ben blij dat het internet toch niet zover staat dat ze de geuren ook mee doorsturen. Lezen alleen over die bus geeft mij meer dan voldoende info. Ik kan je wel op de hoogte brengen van het sportgebeuren : Aussie open: gewonnen door Nadal , spannende 5-setter die 4,5u geduurd heeft. En zoals bij elke grandslam speach was het deze keer Federer die moest bleiten. WK veldrijden : Belgisch Blok heeft Boom geveld. Of m.a.w. Niels 1e, Stybar 2e, Nijs 3e, Wellens 4e, Boom 20e. Wat volleybal Bouwel betreft ben ik niet op de hoogte. Groetjes en hoop nog veel van jullie te lezen! Patris

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb