Bangkok - "Billeder Paa Himmelen"


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
March 15th 2006
Published: March 15th 2006
Edit Blog Post

Kaereste, kaereste mor

Tak for den fantastiske tur,
Du har givet mig.

Mine oplevelser, oejeblikke af
Total lykkefoelelse kan ikke
Beskrives i ord.

Sidder nu i flyet paa vej fra
Brisbane til Bangkok.
Kigger ud af de ovale vinduer.

Vi befinder os over skyerne.
Det er blaat, hvidt - klart.
Og med typiske vatagtige totter,
som bevaeger sig i evig dans.

Dette ser jeg dog ikke med
Det blotte oeje, thi vi flyver med
En hastighed, som oejet ikke aenser.

Jeg husker specielt een situation,
Hvor jeg intenst iagttog skyernes
harmoniske bevaegelser.
Stille, roligt - nye formationer dannedes.

Mor, vi skriver den 8. august.
En sensommer solskinsfyldt
Mandag formiddag.
Vi har netop givet dig det sidste kys
Og sendt dig godt afsted.
Pernille og jeg, sammen.

Din kamp var haard og sej
Men fyldt med vilje og kontrol.
Du tog teten.
Med din behagelige
Disciplinaere attitude
Fik du os involveret.
Du formaaede at give os
Styrke til at komme videre.

Hjemme i haven paa Bakkevej.
Vi sidder ude og proever at fatte
Hvad der er sket.
Pernille - rolig og fattet - ligger
Og kigger op i himmelen.
Solen svinger sig kaekt og lyst
Mellem skyerne.
Det dufter af hoest
Og en blid brise
Giver os friske pust.

Og saa er det Pernille
- min seje soester - siger:

"Lotte, proev at iagttag skyerne
Der til venstre.
Se, hvor de smelter sammen
Og bliver til een.
Jeg tror, at det er udtryk for
At far og mor nu moedes igen.
Det er smukt".

Saadan har jeg dannet mig
Mine egne billeder
De sidste 7 1/2 uge.
Jeg har graedt, grinet.
Bare ligget og fornemmet nuet.
Kigget op og ud. Og nydt.
Nydt hvert eneste sekund
Jeg elsker, at du blev min mor.

Du har givet mig mod til at
Vaere til stede - ogsaa naar
Det ikke syntes nemt.

Alle sanserne har vaeret i sving.
Og jeg lover, at eventyret
Ikke slutter her.

Jeg er saa glad for, at jeg med
Denne rejse har haft mulighed
For at vise Caroline, at alt kan
Lade sig goere, hvis vi toer og vil.

You raised me up
So I could stand
On mountains.
- And I did.

Jeg har gaaet barfodet gennem regnskoven
Rakt mod edderkoppens spind der forude
Laenet mig mod stejle klippeskraaninger
Og kigget ned, ned i det krystalklare hav

Har sovet under aaben himmel i det roede center
Gaaet i trange mineskakter med red backs foroven
Redet i galop over stepperne i Wilpena Pound
Og foelt glaeden, gladen ved at vaere, hvor jeg var

Har moedt mennesker fra alle verdens hjoerner
Danset, fjollet og sovet taet med dem
Jeg kunne skrive herfra og til evigheden
Og altid, altid vil jeg have noget at berette om

Knus og kys

Charlotte



Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0275s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb