B.A.N.G.K.O.K

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
June 1st 2009
Published: June 1st 2009

Bääääängkok! Saasteinen,ruuhkainen ja useimmiten pilvinen kaupunki täynnä kusettavia taksi- ja tuktuk-kuskeja sekä haisevia roskiksia. Love it! Ihan mahtavaa olla taas täällä. En tiedä mikä tässä kaupungissa oikein viehättää, mutta tuntuu kuin olisi palannut kotiin. Ehkä yhtenä positiivisena vaikutteena on Amazing Thailand Grand Sale, joka alkoi tänään ympäri kaupunkia...

Lennettiin siis eilen aamupäivällä Singaporesta tänne enkelten kaupunkiin. Lento sujui hyvin, jos ei lasketa mukaan sitä HELVETILLISTÄ turbulenssia, joka aiheutti lievää kuolemanpelkoa matkustajien keskuudessa. Oikeesti, hirvein lento ikinä. Heti nousun jälkeen rupes kone pomppimaan siihen tahtiin, että ympäri matkustamoa kuului satunnaisia kiljahduksia. Meikäläisen päässä pyöri vaan ajatus, että "tässä se nyt oli, tähän mä kuolen". Onneksi Olli rauhoteli vieressä, muuten olisin saanut varmaan jonku kohtauksen. Laskeutuminenkin meni aikamoisissa tuomiopäivätunnelmissa. Kapteenilla oli varmaan hauskaa...meillä ei.

Päästiin jotenkuten ehjinnahoin kuitenkin perille ja otettiin kentältä taksi kohti Siam Squarea ja Novotel Bangkokia. Tapahtui jotain käsittämätöntä: taksikuski laittoi mittarin päälle. What!? Tätä tapahtuu erittäin harvoin, jos koskaan täällä. Yleensä kielitaidottomien taksikuskien kanssa saa ensimmäiseksi riidellä kusetushinnoista ja matkan oikeasta taksasta. No, kerta se on ensimmäinenkin. Ehkä me sittten näytettiin ruskettuneina jo niin kokeneilta matkustajilta, ettei meitä kannattantu kusettaa...EIKÄ MUUTEN KANNATAKAAN! Muahaha.
Katukuvaltaan kaupunki on pysynyt miltei entisellään viime vuodelta, lukuunottamatta muutamia uusia rakennuksia ja melko pitkälle edennyttä skytrain-rataa lentokentälle. Kauppiaat ovat sensijaan selkeästi muuttaneet markkinointistrategiaansa. Vielä viime vuonna MBK-kauppakeskuksessa kulkiessa ei voinut välttyä hihaanvedoilta ja jatkuvilta "come on sir have a loook, t-shirt for you" huudoilta. Eilein saimme kuitenkin kävellä täysin rauhassa koko kompleksin läpi. Ihmeellistä suorastaan. Luulisi, että tämä vallitseva taloudellinen tilanne pelkästään lisäisi tavaroiden tuputtamista turisteille.

Majapaikaksemme valitsimme tällä kertaa Novotel Bangkokin, ja täytyy sanoa, että aika nappiin osui valinta. Kyseessä on tällainen vaatimaton viiden tähden hotelli AIVAN kaupungin sydämessä, kauppakeskusten,ruokapaikkojen, leffateattereiden ja muiden viihdykkeiden tuntumassa. Upeat maisematkin on täältä huoneemme ikkunasta, 16. kerroksesta. Kelpaa katella auringonlaskua. No, eipä meillä normaalisti olisi tähän hotelliin edes varaa: Superior-huone 7700bht (=175e) /yö. Hotelliketjulla sattui kuitenkin talvella olemaan supersale netissä käynnissä ja saimme huoneen hintaan 1400bht/yö, eli n,28e. On hinta/ laatu-suhde ainakin kohdillaan...

Eilen kiertelimme lähinnä viereisissä kauppakeskuksissa haistelemassa tunnelmaa. Bangkok-loma oli pakko aloittaa japanilaisen hampurilaisketjun MOS-burgerin annoksilla , josta siirryimme luonnollisesti jälkiruoalle jäätelöketju Swensens:iin. Sattuipa vielä niin sopivasti, että mun lempi jätskiannos oli kuukauden tarjouksena: Super Chocolate Brownie vain 49bht eli euron verran meidän valuutassa. Pikku-Petra oli taivaassa. Tänään olemme jatkaneet samoilla linjoilla, kierrellen ja kaarrellen. Äsken kävimme varaamassa leffaliput Enkelit ja Demonit -elokuvaan. Liput olivat melko kalliit Thaimaan hintatasoon nähden, 10e/kpl, mutta kyseessä onkin jonkin sortin vip-leffateatteri säädettävillä nojatuoleilla ja ilmaisilla syömingeilla ja juomingeilla.

Eipä meillä mitään ihmeellistä ole suunnitelmissa tälle viikolle. Nautitaan loman viimeisistä päivistä ja tuhlataan ne lomarahat viimeistä senttiä myöten, hahah. Ei nyt sentään 😊 Varasimme perjantai-illaksi pöydän Sirocco-ulkoilmaravintolasta, joka sijaitsee Dome-tornin 63. kerroksessa. Taitaa itseasiassa olla korkeimmalla maailmassa sijaitseva ulkoilmaravintola. Tulee varmaan melko ikimuistoinen kokemus, kun heitetään mukaan vielä livenä soittava Jazz-bändi ja ensiluokkainen sapuska. Nyt täytyykin enään hankkia paikkaan sopiva asu, eli mekko-ostoksille mars!

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb