Shoppailua (VIHDOINKIN!) & Singapore Sling

Asia » Singapore » Chinatown
May 29th 2009
Published: May 29th 2009

Great Singapore Sale vei pienen Petran mennessään merkkirätkyjen maailmaan. Päivän saldo: 1 French Connectionin neulemekko, 1 French Connectionin paita ja Hush Puppiesin korkkarit. Halvalla lähti! Huomenna taidankin lukittautua hotellihuoneeseen ja pysyä kaukana ostoskeskuksista.

Siinähän se tämä päivä oikeastaan menikin, kierrellessä mutkikkaissa ostoskeskuksissa ikkunaostoksia ja vähän myös tosiaan niitä lompakko-ostoksiakin tehdessä. Ostoshuuman lomassa vierailimme kuitenkin myös Raffles Hotellin kuuluisassa Long Barissa nauttimassa aidot ja oikeat Singapore Slingit. Kyseinen drinkki on siis tästä paikasta lähtöisin. Oli maukasta, ja kallista. Rafflesin jälkeen suuntasimme Singaporen "parhaalle ostoskadulle" Orchad Roadille, joka rakentuu lähinnä überhienoista ja -hintavista ostoskeskuksista merkkivaateliikkeineen.

Suuren shoppailumaratonin jälkeen raahauduimme rättiväsyneinä hotellille ja Olli simahtikin samantien päiväunille. Levähdyksen jälkeen päätimme taas suunnata syömään Chinatowniin 150 ruokakojun keskelle. Gourmetkierros alkoi perinteisesti kevätrullalla , jonka jälkeen päätimme kokeilla jotakin uutta ja päädyimme valitsemaan annoksen dumplingeita & nuudelia ramen. Dumplingit olivat vähän niinkuin täytettyä tuorepastaa, eli eräänlaisia taikinapalloja kasvis-possutäytteellä. Oli namia! Taikinapallojen jälkeen suunnattiin vielä viimekertaiselle possukojulle. Muutaman kymmenen metrin päässsä kojusta paikan kokki huutelikin jo meille "ooooh, you take the same same? ". Kokki siis muisti meidät muutaman päivän takaa. Eipä vissiin hirveesti länsimaiset turistit käy ruokakojuilla syöpöttelemässä ,kun oltiin niin ikimuistoisia. Eikä me tosiaan yhtäkään turistia koko mestassa havaittu. Kompleksin vieressä sijaitseva sakemannikoju bratwursteineen oli sen sijaan täpötäynnä Gunthereita. Ei niistä pääse eroon täälläkään..

Huomisen suunnitelmat ovat vielä auki. Viimeinen kokonainen päivä Singaporessa ja sunnuntaina matka jatkuu tuttuun ja turvalliseen Bangkokiin. Tässä vaiheessa listaisin käymämme paikat seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen:

1. Langkawi ( Koska paikka yksinkertaisesti huokui ystävällisyyttä ja rentoa ilmapiiriä)
2. Kuala Lumpur (Toimiva joukkoliikenne, halvat hinnat ja ystävälliset ihmiset. Todella vehreä kaupunki ja hyvät opasteet joka paikaan)
3 Singapore (Mukava paikka muuten, mutta hinnat ovat korkeammat, kuin muualla kaakkois-aasiassa. Kaupunkia on jotenkin hankala hahmottaa muutamassa päivässä, Kaipaisin enemmän särmää! Eläintarha on paras!!)

Tot: 0.085s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb