Ummetusta ja iltamarkkinoita

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
June 4th 2009
Published: June 4th 2009

Niin se loma vaan uhkaavasti lähenee loppuaan täällä Kaakkois-Aasian kuumuudessa. Upea reissu on ollut kaikenkaikkiaan, eikä varmasti ollut viimeinen matka tännepäin maailmaa. Malesiaan lähtisin ainakin itse mielelläni uudestaan seikkailemaan.

Bangkok, Bangkok. Täältä on kovin hankalaa kirjoittaa lomaraporttia, koska päivät kuluvat melko samalla rutiinilla: Herätys -> aamupalalle Siam Paragoniin -> kiertelyä ostareilla/mahdollisesti joku nähtävyys -> syömään paikallista ruokaa -> lepäämä huoneeseen -> kiertelyä ostareilla/elokuviin/hierontaan -> syömään roskaruokaa -> 7 eleven -kioskin kautta hotellihuoneeseen telkkaria katstomaan. Hirmu jännää!

Mutta on meillä ollut ihan jännääkin tääällä. Alkuviikko meni täällä nimittäin melko ummettuneissa tunnelmissa. Meillä ei kummallakaan oikein vatsat toimineet ja puheenaiheet pyörivätkin lähinnä kakan ja sen etymologian merkeissä. Vatsat turboturvonneina yritimme pohtia keinoja saada homma taas luistamaan. Ei oo muuten helppoo! Eihän täältä saa lakuakaan. Aika monta erilaista keinoa tuli kokeiltua: pomppimista, paikallista activia-jogurttia, veden kittaamista, McDonaldsia ja muita "rasvaripulin" aiheuttavia paikkoja, ym. Mä jopa salaa toivoin, että saisin sen kuuluisan turistiripulin ja yritin syödä mahdollisimman epäilyttävää ruokaa. Mutta mikään ei toiminut. Kyllä se loppujen lopuksi sitten sieltä tuli, meiltä molemmilta: KAKKA.

Mutta mitäs me ollaan sitten oikeastaan tehty täällä (muuta kun istuttu toiveikkaina pöntöllä)? No, itsehän olen luonnollisesti tutustunut paikalliseen ostoskulttuuriin erilaisten alennusmyyntien merkeissä. Yllättävän vähän on kuitenkin tavaraa tarttunut mukaan, ja hyvä niin. Tällä reissulla oonkin keskittynyt enemmän laatuun kun määrään.
Pari päivää sitten käväistiin myös katsastamassa Wat Arun -aamunkoiton temppeli Chao Phraya -joen varrella. Matka paikanpäälle sujui kätevästi skytrainilla ja jokilaivalla. Molemmat erittäin edullisia ja nopeita kulkuvälineitä muuten ruuhkaisessa kaupungissa.

Temppelin ja shoppailun lisäksi ollaan viihdytetty itseämme mm. käymällä elokuvissa ja öljyhieronnassa. Käväistiin myös muutamilla iltamarkkinoilla, Suan Lumissa ja Patpongilla. Jälkimmäisillä oli pakko käydä ihan vaan sen takia, että ollaan joka vuosi ostettu sieltä yheltä mukavalta ladyboylta laukku tai kaksi. Tänä vuonna ei tarttunut yhtäkään bagia mukaan, mutta saatiinpa vaihdettua nopeat kuulumiset lempitransumme kanssa. Muuta hyvää Patpong ei meille sitten tarjonnutkaan, mutta tarjosi varmasti monelle epätoivoiselle länkkärimiehelle. Kadunkulmissa raikasi huudot "buy sex-dvd:s misteeer" ja " Pussy play Ping Pong, come have a look". En edelleenkään ymmärrä, mitä eroottista siinä on?!

Tänä iltana vuorossa taas säädettävissä nojatuoleissa istumista popcornien kera. Suuntaamme siis Nokia Screens -leffateatteriin katsomaan Drag Me To Hell -kauhuelokuvan. Huominen päivä menee varmaan tuliaisten metsästyksessä ja ilta sitten Sirocco -ulkoilmaravintolassa. Lauantaina hengailemme vielä päivän kaupungilla ja illalla on aika ntokentälle. Jännittää ihan hirveesti koko Suomeen lentäminen edellisen turbulenssilennon ja Air France -tapauksen takia. Onneksi kertoivat äsken telkkarissa, että todennäköisyys kuolla lento-onnettomuudessa on 1/11 000 000. No worries!

Tot: 0.05s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0297s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb