Velankommet til Bangkok


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
January 25th 2006
Published: January 25th 2006
Edit Blog Post

Saa naaede jeg Bangkok, byen over alle byer. Flyveturen herned gik simpelthen super. Havde faaet en god gangplads, men blev straks tilbudt 4 saeder helt for mig selv bagest i maskinen. Vupti - tak, dem snupper jeg. Saa relaxing, eating og sleeping havde rigtig gode odds. Slet ikke anstrengende at vaere 11 timer i luften paa den maaede. Fik baaede aftensmad og morgenmad og taenk, - fri bar hele vejen. Et par gin & tonics blev det til, men blot stille og roligt. Blev moedt i lufthavnen af en chauffoer, der stod og viftede med et skilt med mit navn> Miss A. Kjaemperud, jo det var mig. Afsted mod city det gik i susende trafik med tuk-tuk, taxaer, flotte store biler m.m.m. Residerer i rum paa Royal Hotel, som ligger meget centralt - har rigeligt med plads at boltre mig paa og en ganske OK-seng at ligge i. Smed mig ved poolen 3 timer - den trods alt sporadiske soevn i flyet var ikke helt nok, saa det var saamaend udmaerket, at de havde fyldt vand i bassinet og stillet en droemmeseng op til mig. Sidst paa eftermiddagen blev det til en vandretur i den fantastiske storby. K. San Road og gaderne bagved er et megamarked. Noget med at forestille sig markedet uden for Skanderborg Festival og saa multiplicere med 1.000.000.000.000 - her er et leben med masser af forskellige folkeslag, farver, lyde og koerende maskiner. Droppede ind paa en gadecafe og noed en green curry soup - UHM. Tidligt i seng og sov fra 20.00 til 08.00. Morgenmad i restauranten og derpaa af sted til Grand Palace, 10 min.s walk from here. Et guddommelig smukt guldbesat bygningspragtvaerk - en oplevelse. Foraerede dernaest mig selv en gang fod/thai-massage paa Wat Poh, skolen for massage, som jeg endelig fandt. Ser I 45 min.s intensiv opmaerksomhed til foedderne til blot 45 kr., det faes vist ikke billigere og bedre andetsteds. Et par timers dasen ved poolen paa hotellet m. en god bog. Fik anbefalet et rigtig godt sted at spise af Kilroy's guide. Her har jeg netop indtaget et supermaaltid med. fried shrimps . m. cashewnoedder, chili, foraarsloes og ris og nydt en Singa-beer til. Sluttede af med en hammerlaekker cappucino, saa nu kan jeg nok holde den gaaende til i morgen, hvor jeg siger farvel til Bangkok for at drage mod Chang Mai. Har netop faaet byttet min vaucher til togbilletten - bliver hentet kl. 16.30 i morgen og bragt til central station. Derefter staar dem paa 12 timer i nattog, hvor jeg skal schlafen gehen i en kahyt - det bliver spaendende at ligge der, medens toget fragter mig gennem det thailandske natlandskab. Saaledes 2 dage inde i min orlov, og det foeles rigtig dejligt. Taenker naturligvis paa jer derhjemme og ville elske at kramme dig Peter lige nu. Her paa internetcafeen spiller de dejlig romantisk musik, men jeg tager en dansk med mig selv foer sengetid, saa gaar det nok. Caroline, min skoenne smukke datter og soede Frederik og Malene - det var soedt af jer at foelge mig til lufthavnen i mandags. Ja, taenk, hvad goer man ikke for at faa et par timer ekstra fri fra skolen. Naa, nu vil jeg slutte - kl. er 18.50, og jeg vil summe lidt her i city, inden jeg suser hjem til briksen paa Royal. Looking forward to enjoing the rest of my eastern travelling around, det er faktisk helt OK at be on my own. Jeg er i al fald ikke blevet traet af mig selv endnu, - hvis det sker, saa ringer jeg lige til en ven, ikk!
Mange kaerlige knusere fra
Charlotte

Advertisement



Tot: 0.091s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb