De trekking dag 2: Van Bahundanda naar Chamche (totaal 29 km, 1385 m hoogte)

Nepal's flag
Asia » Nepal » Annapurna » Manang Mustang
May 3rd 2009
Published: May 11th 2009

Rond half acht ’s morgens ging de regen, aan het geluid op ons dak, nog hevig tekeer. Onze conclusie was dat we dus niet weg zouden kunnen en vandaag in Bahundanda zouden blijven. Toen werd er op de deur geklopt door Saligram: “Good afternoon!” Hij had zijn ontbijt al anderhalf uur achter de kiezen en vroeg zich af waar wij bleven. Alle andere gasten waren reeds vertrokken en de regen was inmiddels ook echt opgehouden (in ons kamertje van houten planken en een metalen golfplaten dak klonk de regen een stuk heviger dan daadwerkelijk het geval was). We gingen snel ontbijten, zoals inmiddels gebruikelijk met pannenkoek met banaan, en er weer met frisse moed tegenaan.

Prachtige wandeling met het uitzicht op twee besneeuwde bergtoppen, die in de voorafgaande nacht met sneeuw waren bedekt (Saligram sprak over hills, terwijl het voor ons toch echt Mountains met een hoofdletter M waren). Het eerste stuk was bergafwaarts, met hier en daar wat lastige passages. Een deel van de route was ook geheel verdwenen, waardoor we een extra steile nog niet vaak begaande route moesten volgen. Regelmatig zagen we local porters voorbijtrekken die soms zelfs rennend de berg op en af gingen met heel wat meer gewicht op hun schouders dan onze rugzakjes. Veel bepakte ezels ook gezien vandaag die behendig het onherbergzame terrein betraden. We hebben uiteindelijk iets vroeger dan aanvankelijk gepland onze lunch genuttigd, omdat onze batterij echt helemaal leeg was (gek ook trouwens dat Niels-Ingvar al meer dan twee dagen geen grote boodschap meer heeft hoeven doen). Onze lunchplek bleek weer typisch landelijk te zijn: veel loslopende kippen en geiten, gezellig rond de tafel. Een van de geiten was van achteren aan het bloeden en bevlekte zo de gehele betonnen vloer van het restaurant. Dit werd keurig met een bezem over de rest van de vloer uit/weggeveegd… Als dat in de keuken maar anders gaat. Uiteindelijk aangekomen in het Ranbow Waterfal Geusthouse in Chame (blijft grappig hoe ze in prachtige sierlijk geschilderde letters allerlei Engelse woorden verkeerd spellen). Nu gaan we champignon lasagne eten en dan lekker naar bed.

Bastiaans maag lijkt wat kuren te hebben. Hopen dat dat morgen over is!

Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb