Chinatown-walk & tuhannen kalorin purilainen

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
May 19th 2009
Published: May 19th 2009

Viimeinen paiva vehreassa Kuala Lumpurissa alkaa olla takana pain. Taytyy sanoa, etta kaupunkia tulee jollain lailla ikava, vaikka ei taalla oikeastaan enaa olisi ollut edes mitaan sen kummempaa nahtavaa. Shoppailuksihan tama touhu olisi vaan nailla hinnoilla mennyt, eli loppujen lopuksi ihan hyva ratkaisu kukkaroa ja vaatekaappia ajatellen vaihtaa maisemaa!

Paatimme tanaan ryhtya oikein toden teolla leikkimaan turisteja ja kaivoimme laukusta lonely planetin Malesia-oppaan. Sielta sitten bongasimme 1,5km pitkan Chinatown -kavelytourin, jota paatimme lahtea reippaina ja kulttuurinnalkaisina kokeilemaan. Reitin varrelta loytyi kiinalaisvaeston lisaksi mm. buddhalais- ja taolaistemppelit, joissa kavaisimme pikavisiitilla ottamassa kuvia. Nyt on siis talla reissulla jo aika hyvin katettu kaikki uskontokunnat, kun eilen kavimme hindupyhatossa, tanaan budhhalaistemppeleissa ja Islam nyt nakyy Kuala Lumpurin paivittaisessa katukuvassa jonkin verran moskeijojen ja muslimien merkeissa.

Kaiken kaikkiaan Chinatown-walk oli siis vaivan arvoinen retki ja itse alue erosi huimasti Kuala Lumpurin keskuksesta. Haluaisin muuten Helsinkiinkin Chinatownin, kun niita tuntuu olevan lahes jokaisessa maailman paakaupungissa. Se vois nostaa jonkun kaupunginosan, vaikkapa Kontulan imagoa huomattavasti, kun vaihettais vaan nimi Chinatowniksi ja ohjattais kiinalaisvaesto sinne asumaan ja vaalimaan omaa kulttuuriaan. Toimii!

No, Chinatownit sikseen. Reippailun jalkeen oli aika tutustua hieman kansainvaliseen keittioon ja lahdimme "valipalalle" Carls jr -nimiseen hampurilaisketjuun. Voin kertoa teille kaikille hampurilaisten ystaville, etta mikaan makkari tai hese ei tunnu enaa miltaan Carls Jr:n jalkeen. Lahdetaan nyt siita liikkeelle, etta yksikaan hampurilainen ei alita 1000kcal rajaa ja muutenkin purilaiset ovat melko jarkyttavan kokoisia ilmestyksia. Siina vaiheessa kun purilaisen saa eteensa, voi kylla unohtaa ne kaikki opetukset monipuolisesta ja terveellisesta ruokavaliosta, koska se majoneesin maara tayttaa jo varmaan viikon rasvantarpeen. Itsellanikin alkoi rintaa pistamaan puolikkaan hampparin jalkeen. Ilmeisesti joku valiton verisuonitukkeuma tasta siis aiheutui, mutta oli se sen arvoista!

Syomisen ja juomisen lisaksi ollaan toki porratty taas tanaan ostoskeitaissa.Yllattavan vahan oon saanu tehtya taalla ostoksia ja se johtuu varmaan liian suuresta tarjonnasta. Mukaan tarttui kuitenkin tanaan pari toppia ja vyota, seka yks melkeen aito Louis Vuittonin pikkulaukku :D

Nyt on aika lahtea hotellihuoneeseen varjaamaan hiuksia. Herasin tanaan tosi pahaan "bad hair dayhin" ja totesin, etta on pakko tehda jotain talle hiekan variselle kuolleelle tukalle. Katsotaan siis, miten neljan euron blondaus onnistuu...

Blogitus jatkunee Langkawilta, jos ja kun nettimahdollisuudet sen sallivat!

Tot: 0.035s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb