83.den - Tanah Rata ,trek 10+4


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata
November 28th 2012
Published: March 26th 2013
Edit Blog Post

Zobudenie klasicky o 8/15,ak by sa mi nechcelo ist na zachod spim dalej. Ponozky mokre,nohavice vlhke.

Vybral som sa na vrchol Gunung Jasan,trek c.10.Cestou som si dal oblubene nasi lemak a doplnil vodu z vodomatu. Ako som si vykracoval po hlavnej a kukal na gps, zrazu na mna niekto krici.Starsi amik co ide trasu ako ja.Chodi sem kazdorocne,toto je uz jeho 5 navsteva.Skysne tu na 2 tyzdne a trekuje tu.Ma to tu dobre zmapovane. Zistujem,ze trasa c.14 uz neexistuje,to je ta co som chcel ist minule a nenasiel ju. Hlavne ale ze tam je smerova tabula.Trasu c.6 neodporuca,je to tam fakt na zabitie a tiez je zrusena.Ale da sa ist po nej ale fakt o neodporuca.

Je pomaly,tak sa odpajam,dochadzam na krizovatku,cakam ho,bo nevim kade.Treba ist vlavo,tam uz je potom turisticka znacka. Inak trek zacina v olym zahrade. Ziadne poriadne zancenie. AKo som stupal,zrazu som zbadal psa a dalej dalsieho.Po vcerajsku mam z nich mensi strach.Bo vcera boli dost agresivny.Cakam amika. Dobieha ma,psi uz zmizli,opat sa odpajam a idem na vrchol. Zas odbocka ale je tu na sklale sipka,dalsia odpocka,treba ist dolava hore do kopca.Tu si davam pauzu pod el.stoziarom.Amik prichadza,na vrchol je to asi 2 minuty.davame si tu pauzu,hovorim mi o svojich skusenostiach z trekov.

Do Taman Negra sa da ist bezproblemov bez sprievodcu,ubytka vraj pohoda cena,len cul je dazdova sezona,takze nic z toho. Vyrazame spol po treku c10. Pusta ma pred seba,vzdalujem sa mu az ho nakoniec uplne stracam. Na dalsi vrchol som sa nedostal. Vzdy ked bolo nekae razcestie odbocka bola zapaskovana,zrejme aj tuto trasu zrusili. Podla amika som sa mal vynorit pri elektrarni. No ja som dosol az do dediny Asli village.Fakt pekna dedina.Domceky v kopcoch,vidiecania.Nelutujem ,ze som zabludil. Ha zas tu boli psi,tetula vravi,ze pohoda. Jedno male dievcatko zobre prachy.

Zapinam gps,do ubytka to je hodinka po hlavnej.Za dedinou stavaju cestu a luxusne domceky. Vsade je blato a stavebne stroje. GPS ma naviguje k smokinghousu,idem okolo dalsej jahodovej farmi.Tato je drahsia.Davam si mee kami, polievka, nudle ,maso s kostami.Jahody nekupujem.Idem dalej. Pred farmou bol este stary anglicky kostolik,neskor zistujem,za za nim zacina trek c.4.

Asi po 30min je nenapadne odpocka ale velky napis Parit Faid vodopad.Idem tade,vodopad nic moc.sami bordel pri nom. Minam drevenny most,je zavrety ale i tak idem na nho a fotim vodopad.Idem len do polovice,potom nazad,tu uz zacina vydlazdeny chodnik.Dochadzam k odpocivadlu,resp.zaciatku treku na vodopad.cca 5min. Idem cez dalsi most ale dostavam sa opat k vodopadu len zdruhej strany Oproti idu turisti.Maju mapu,moja stoji za hovno,made in LP.Hovoria,ze sa dalej dostanem k anglickemu kostoliku.Obracam sa a idem zjest keksy na odpocivadlo.

K odpocivadlu dorazaju 3 rodiny malajzijcanov.Robia si tu piknik. Prisada si ku mne chlapik.Vdaka MS vo futbale v afrike pozna slovensko.Trocha debatujeme. Robi sprievodcu, moc nechape ,ze v EU netreba na cestovanie pas.Akurat dorazili jeho ludia,berie cinsku rodinu k vodopadu.Fakt nechapem naco si na taku lahku trasu ludia najimaju sprievodcu. Po zjedenu keksov a minuti vlhcenych servitkov vyrazam do ubytka.

Idem dalej po trase c.4.Ta sa da ist aj v slapkach.Vynaram sa pri detskom ihrisku,idem krizom a uz som pri bus stanici.Dnes je teplo okolo 28,5 C ale zo zapadu uz idu mraky a nesu klasicky poobednajsi dazd. Keby mam nabite baterky idem kuknut este cajove plantaze,takto ich nechavam teda na zajtra.

V ubytku sprcha,cistenie topanok,holenie po 4 dnoch a susenie veci. Dosla mi odpoved od CS z KL bohuzial negativna. Asi si idem sadnut do miestneho fastfoodu marrybrowm ale len na net, hadam ma nevyhodia. Kukam,ze tetula pri ubytku uz ma hotove jednohubky,tak sa posilnujem na cestu. Slnko uz zaslo,tak berem topanky z travnika na chodbu nech vyschnu ale aj tak nevychnu je tu moc vlhko. Zajtra ide bus do KL 10/30,len nevim ci to stiham,potom ide aj dalsi ale ten je drahsi. Uvidime a mozno tu este ostanem a dam neaky trek. Jeden chlapik tu furt sedi pri svojom notbooku,od rana do vecera.

Este ako som isol po treku c.4,tak hned na zaciatku boli skovane 3 starsie moslimky a fajcili.Tabak mali v listoch zo stromov.

Takze na net som isiel na lavicku k marrybrown.CS mi neslo,ale aspon som si objednal dalsiu geomincu,hadam paypal nebude zas robit problemy ako vo vietname. Na cestu som si kupil 3 jednohobky,jednu buchtu co vcera,smazeny banan a smazene mango alebo co to bolo.Furt nevim ci ist nazad na langkawi abo do KL.Inak zazrak neprsi,keby vim idem na tie plantaze dnes.

Na veceru som isol klasicky tam kde furt,teda som si myslel,ze to bude vecera,dal som si kebab s ryzou a coko napoj.Bolo to skor kakao.Po tom som bol dotankovat vodu a spravit na zajtrajsi presun zasoby. Neodolal som a kupil som si kitkat chunky.Cokolady su tu strasne drahe.Kinder vajco za 1euro.

Na ubytku je neaka parta amikov.Maju k dispozicii aj kuchyny kde si sami varia. Po 2 hodinach som vyhladol,zas do mesta,cca 2min.Je to tu vsetko uplne blizko,mini mestecko. Dost dlho som bol na nete pri marrybrowne,zas zacalo prsat. Zastavil som sa na ryzu,vajcovu placku s masom. Stiahol som kesky do KL a dal napad miriam k darceky pre franca na vianoce. Pri ubytku furt niekto hra na gitaru a bubne.Fajn muzika,len hraju stale dokola to iste.

Zajtrajsi plan,budicek 6/00,kym sa vymotam bude 7/00,pesi naplantaze je to hodinku.Skusim stopa tam aj nazad Co som videl plantaze z treku tak boli paradne, len b to chcelo byt blizsie. Na O2 platim len 3eura,este mam dva dni aby som preloval 2eura,idem rychlo posielat smsky.

naklady

nasi lemak - 2.5r
me kami - 4r
voda z vodomatu 1l - 0.2r
ubytko twin pine - 15r
jednohubky 3x - 1.4r
nakup - 7.7r
kebab ryza + coko napoj - 15r
ryza,vajcova placka,kura - 6r
voda z vodomatu 1l - 0.2r

fotky
http://min.us/mjGNfhNSKvjCo

Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 27; dbt: 0.026s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb