Blogs from Tanah Rata, Pahang, Malaysia, Asia

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata January 10th 2017

Walking to the bus terminal in Kuala Lumpur I showed up and purchased a ticket ($RM30) bound for the Cameron Highlands. Around four hours later I had arrived into the town of Tanah Rata. The Cameron Highlands is made up of eight districts and townships (Tanah Rata being the largest) and is the main tea producing region in SE Asia. Strawberry farms and bee farms also abound the hillsides, and the mountains are covered in dense alpine rainforest. At an average elevation of 1,400 meters I felt cool temperatures that I hadn't experienced in over a month. It was a nice respite and I was eager to explore it all. You basically come to the Cameron Highlands for three reasons - the cooler temperatures (which I was happy to have, I had not been in a ... read more
jungle
trekkers
peak

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata February 1st 2016

Nous arrivons à Tanah Rata en début d’après-midi, sans solution d’hébergement arrêtée. A la sortie du bus, un rabatteur nous remet des tracts de la « 8 Mentigi Guesthouse » pour laquelle il travaille et nous propose de nous y conduire ; il doit nous ramener à l’arrêt de bus si nous ne trouvons pas satisfaction. La proposition nous intéresse, tout comme un couple canadien qui se trouve à proximité. Sur place, seules deux chambres doubles avec douche privative sont disponibles ; et Jocelyne et Jacques ont le coup de cœur pour la même que nous. Ils décident de nous la laisser (merci à eux !), et Jacques parcourt les environs à la recherche d’un autre logement pendant que nous faisons connaissance avec Jocelyne. Il revient quelques instants plus tard chercher Jocelyne, et nous prenons possession ... read more
Jim Thompson & C.H.
chemins de trek, Cameron Highlands
20160202_122635

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata February 24th 2015

We left Melaka before 8 am on Sunday morning because we did not want to get caught in the heavy Chinese New Year traffic again since we had a 360 km drive in front of us. Things went smoothly and we passed KL in no time. The last hour towards Tanah Rata in Cameron Highlands, where we were going to stay for two nights, took us along a small, winding road, surrounded by forest. We slowly climbed up to 1,400 metres of altitude and checked into our Bed and Breakfast at around 2 pm. The owner, Jay, was just fantastic. She advised us to go to a tea plantation on the very afternoon because apparently the tea plantations in the area are closed on Mondays. She recommended a jungle walk and a fantastic Indian restaurant to ... read more
Boh Tea Plantation II
Boh Tea Plantation III
In the jungle I

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata October 9th 2014

Geo: 4.47385, 101.379Dnes vyrážíme už jen ve třech, resp. ve čtyřech ... Chvilku po začátku treku se k nám připojil místní pes a šel s námi celou cestu. Bylo to fajn, protože jsme se vydali na ne zcela nejlepší cestu a kolikrát jsme si nebyli zcela jistí kudy se vydat, ale tenhle psík cestu evidentně znal, protože nás vedl dobře. Hlavně na nás neustále čekal. Staral se, jestli jsme se mu neztratili. Trek to nebyl bůhví jaký, ale aspoň jsme něco dělali. Cestou jsme potkali Robinsonův vodopád... Žádná pecka ;) a to bylo tak nějak vše. Když jsme došli na konec treku 9B celkem dost vyšťavený poměrně náročným lezením ve strán... read more
Agama
Výhled
Robinson waterfall

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata October 8th 2014

Geo: 4.47385, 101.379Celá skupina dnes vyrazime na trek. Rano se potkáváme v hostelu, abychom šli společně na snídani. U jídla se konečně domlouvame co ze to dnes máme vlastně v plánu. Nakonec se rozhodujeme pro trek č.1, který vede na nejvyšší kopec v okolí. Ma více než 2000m. Jelikož trek začíná ve vedlejším městečku, jdeme na nádraží se zeptat na bus. Zde bohužel zjišťujeme, ze další jede až za hodku a něco. Vzhledem k tomu, ze nás je celkem 6, domlouvame se s řidiči TAKSI na dobre ceně a nakonec nás to každého vyšlo na 3 ringgity, super. Můžeme začít hajkovat. Trek vede jungli a je poradně strmý a taky pěkné bah... read more
Výhled
Plantáže

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata October 1st 2014

Vzdálenost mezi Singapurem a Bangkokem je dobrých 1500 kilometrů a v jihovýchodní Asii existuje více než slušná nabídka nízkonákladových aerolinek, takže pro přesun ze Singapuru do Bangkoku se přirozeně nabízí letět. Radši se ale přesouvám po zemi: jednak je to ekologičtější, jednak člověk něco vidí, a jednak si lépe uvědomí ty vzdálenosti a vůbec přechod z jedné země do druhé. Až přímo do Bangkoku vede železnice, ale spoje dost špatně navazují a v Singapuru je vůbec trochu problém koupit jízdenky. Proto jsem si zvolil zastavení v Malajsii, podle kritérií: 1) aby to bylo asi tak uprostřed, 2) aby tam jezdil ze Singapuru autobus, 3) aby to bylo poblíž železnice, 4) aby to nebylo ve městě - mezi velkoměsty by neškodila menší pauza. Vyšla z toho oblast zvaná anglicky Cameron Highlands, asi tak napůl cesty mezi metropolemi ... read more
Tenhle epifyt je v jihovýchodní Asii asi všude
Zato tyhle bambule vidím poprvé
Sam Poh

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata December 10th 2013

Geo: 4.47049, 101.377Two updates in one day; you people don't know how (un)lucky you are! You can say thank you to the weather man for making it torrentially downpour most of the day and therefore forcing me to retreat to a cafe for my scone, jam and what I think was clotted cream- how typically English. This entry comes with a warning: long entry. Make a cup of tea and grab a biccie before you read any further. Yesterday morning I left the hostel at 7am to get the bus to the Cameron highlands. One of the hostel owners offered to drive me to the bus station, thus saving me a 6:30am departure - that hostel was amazing. What should have been a 5 hour journey turned into a 6.5 hour slog. The driver stopped frequently ... read more
Warning
Nice view
Good place for a wash

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata November 29th 2012

Budik mi zazvonil o 6/00 ale pocul som,ze vonku zas prsi,tak som vstal az o 7/00. Frisko nasi lemak a sup ho 4km dole kopcom na cajove plantaze. Dorazil som tam za 45min,bo som robil par fotiek po ceste. Plantaze boli nadherne. Dalo sa ist aj medzi cajove kriky ale siel som len jedno poschodie,bo bolo blato a moc smyklavo. Ako som bol dole dorazil bus s turistami ,nastastioe spravili len par zaberov a zmizli. V shope som si dal miestny caj. Chutil ako cokolada. Bol super. Ak budem posielat dalsi balik tak ho kupim. Nazad som vyrazil 8/45,skusal som stopa ale len mi zamavali,zatrubili ale nezastali. Tak som to cele vyslapal.Do ubytka som dosol 9/40,rychlo zachod,pobalit sa a sup ho na bus. Na recepcii nikto nebol,tak som tam len polozil kluc a upaloval. Prekvapko bus ... read more

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata November 28th 2012

Zobudenie klasicky o 8/15,ak by sa mi nechcelo ist na zachod spim dalej. Ponozky mokre,nohavice vlhke. Vybral som sa na vrchol Gunung Jasan,trek c.10.Cestou som si dal oblubene nasi lemak a doplnil vodu z vodomatu. Ako som si vykracoval po hlavnej a kukal na gps, zrazu na mna niekto krici.Starsi amik co ide trasu ako ja.Chodi sem kazdorocne,toto je uz jeho 5 navsteva.Skysne tu na 2 tyzdne a trekuje tu.Ma to tu dobre zmapovane. Zistujem,ze trasa c.14 uz neexistuje,to je ta co som chcel ist minule a nenasiel ju. Hlavne ale ze tam je smerova tabula.Trasu c.6 neodporuca,je to tam fakt na zabitie a tiez je zrusena.Ale da sa ist po nej ale fakt o neodporuca. Je pomaly,tak sa odpajam,dochadzam na krizovatku,cakam ho,bo nevim kade.Treba ist vlavo,tam uz je potom turisticka znacka. Inak trek zacina v ... read more

Asia » Malaysia » Pahang » Tanah Rata November 27th 2012

Jasne,ze rano som mal vsetky veci vlhke.Nastastie svietilo slnko.Na ranajky som sa zastavil tak ako vcera v stanku pri hlavnej ceste.Len cul som si dal rzu a vajicko natvrdo.Zaujimave,ze po zjedeny uz predavali aj klasicke.Este mi doniesli aj kavu ale tu som si neobjedla tak som ju tam nechal a zaplatil len za jedlo. Asi boli popleteny,bo hned za mnu si objednaval jedlo jeden zapadniar.Pri plateny mi chceli nauctovat jeho jedlo,tak som ukazal na toho bieleho,potom sa mi velice ospravedlnovali. Isiel som podla mapy na trek c.7.Dojdem k nemocnici, pytam sa, ze ci idem dobre. Vraj nie, tak som to zvrtol opat k vodoapdu a siel trek c.8 Cakalo ma blato,vlhko a stupanie.Cesta bola niekedy uplne zarastena asi moc ludi tadto nechodi.Dosol som na rozbocku.Cul kam? chvalabohu tam bol motuz a oznam,zla cesta.Inde nebola znacka ziadna,tak ... read more

Tot: 0.126s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 84; dbt: 0.0674s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb