Den japanska huvudstaden

Asia » Japan » Tokyo
October 25th 2008
Published: October 26th 2008

Nu har jag varit ute på en liten resa igen. Det var nämligen så att Tommies kompis Helena kom hit i lördags och efter att vi hade ätit sushi lämnade vi Mami åt sitt öde och tog nattbussen från Kyoto till Tokyo. Bussen gick klockan tolv på natten och var framme runt sju på morgonen. Vi hade valt en lite dyrare variant så det var alltså inte en vanlig stadsbuss som vi åkte med. Även o... Read Full Entry

Photos are below

På hosteletPå hostelet
På hostelet

Helena testar Pepsi White vilket innebär Pepsi med yoghurtsmak.
Disney LandDisney Land
Disney Land

På promenad mot "Drömmarnas Värld".
Tommie tar kortTommie tar kort
Tommie tar kort

...eller så kanske det är en liten gubbe från Toy Story.
Buzz LightyearBuzz Lightyear
Buzz Lightyear

Själva attraktionen var rätt töntig, men Buzz som hälsade oss välkomna var i alla fall bra gjord.
MatdagsMatdags
Matdags

Pizza och sallad. Jättegott faktiskt.
Långbens husLångbens hus
Långbens hus

Här bor Janne.
Kalle Anka?Kalle Anka?
Kalle Anka?

Allt var pyntat inför Halloween. Det måste vara ganska stor skillnad mot hur det ser ut i vanliga fall.
Toon TownToon Town
Toon Town

Här var själva centrum i staden där alla figurerna bor.
Nalle PuhNalle Puh
Nalle Puh

Fick aldrig riktigt kläm på vad den här attraktionen innebar egentligen. 120 minuter kö gjorde att vi inte orkade ta reda på det heller.
ParadParad
Parad

Alla elakingarna samlade sig inför Halloween för att dansa och sjunga.
Askungens slottAskungens slott
Askungens slott

Lite suddigt men ändå.
Walt Disney, Mimmi och jagWalt Disney, Mimmi och jag
Walt Disney, Mimmi och jag

Intressant var det.
Musse PiggMusse Pigg
Musse Pigg

Tommie posar på hostelet.
Park Hyatt TokyoPark Hyatt Tokyo
Park Hyatt Tokyo

Det är alltså här de bor i Lost In Translation.

26th October 2008

Så Tommy blir kallad "white trash" och jag tycker att att tanten som går förbi dig i andra videon säger "gaijin" utav bara farten. De är tydligen inte så finkänsliga i Tokyo.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 40; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb