Mt Fuij - Japan

Mt Fuij - Japan

Asia » Japan » Fuji san By FemkeWillemtravels
June 4th 2007
Femke&Willem
we vertrekken om 7:00 am vanuit tokyo op weg naar kawaguchiko, waar vandaan je naar het 5e station van Mt Fuij komt. Het officiele klimseizoen is juli en augustus. Japanners blijken zich hier graag aan de regels te houden en klimmen alleen in deze 2 maanden. Buiten deze 2 maanden is deze ook te beklimmen volgens de reisgidsen dus plannen wij een volgende zonsopgang voor op deze indrukwekkende vulkaan. We kopen zelfs nog een tweede hoofdlamp (was voornamelijk snachts lopen) en nemen lekkere dikke kleren mee.

Aangekomen blijkt er toch nog teveel sneew te liggen en dat de berg vanaf het 7de station om veiligheidsreden is gesloten. We zijn nog een stukje (overdag) omhoog gegaan om wat uitzicht fotos te maken maar de top van deze San gaan we helaas niet bedwingen.

Wel hebben we de rest van de dag gewandeld langs diverse meren (kawaguchiko lake) en gekeken hoe de japanners vissen.

Einde van de dag waren we terug in tokyo en drinken we wat cocktails Last Samurai viel goed in de smaak (- Sake + limon juice)

Tot: 0.285s; Tpl: 0.012s; cc: 33; qc: 148; dbt: 0.147s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb