Borobudur en yogya free time

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta
July 26th 2012
Published: July 26th 2012

Gisteren hebben we het paleis van de sultan bezocht (Kraton), die ook nog steeds daar woont. Het gebouw op zich is de moeite, het museum is wat minder: geschenken van andere staatshoofden in kale kasten onder een laag stof, documenten, medaillesd die de vorige sultan verheerlijken.iedereen liep ook wat verdwaasd rond, geen eten in de ramaddan...

Maar wat we in de namiddag bezocht hebben wat de reis naar hier alleen al waard! De Borobudur of de grootste buddhistische tempel ter wereld. Neergepoot pal in het middelpunt (of de navel) van Java, geen toeval. De bedoeling is in wijzerszin alle trappen van de tempel te bezichtigen, aan weerszijden prachtige reliefs over het leven van siddharta en hoe die boeddha werd. Over alle geneugten en zonden van het aardse leven, en hel leven buiten de aarde, de kosmos.onze gids heeft ons volledig in het buddhisme ingewijd.

Terwijl we deze blog schrijven zitten we uit te rusten in het Via Via cafe in yogya, zoals je er ook hebt in Leuven en Brussel. We hebben al een hectische tocht door het stadscentrum achter de rug. Nu even uitblazen met een banaan-citroen sapje om vitamientjes op te doen. Misschien nemen we wel een Becak terug naar het hotel. Morgen reizen we 400 km richting de Bromo.

Tot: 0.044s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb