Yogyakarta naar bromo

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta
July 27th 2012
Published: July 31st 2012

Blogpost van vaderlief:

413 km per minibus over de "departemental " die dwars door Java loopt . Aan een gemiddelde snelheid van 40 km per uur is dat meteen een 10 urige rit ...We hadden wel de tijd voor korte stops , bvb aan de Prambanan tempel, de Hindoe-evenknie van de Borobudur , eveneens gebouwd rond 800 nC. De site is ook beschermd door de Unesco.Solo is een aardig provinciestadje met veel suikerfabrieken, teak en mahonie industrie en textiel, meestal confectie. De patisserie waar we halt hielden had een zwaluw-huis. Een grote horizontale opening in een soor voorgevel waar voortdurend zwaluwen in en uit vlogen. ik vermoed dat dit moest dienen om de nestjes na het broeden te oogsten ? Achteraf bevestigd , dient voor de chinezen... De departemental voerde dan door eindeloze rijst en rietsuiker plantages en een gigantische lintbebouwing . Op een van de stopplaatsen gingen we kijken naar vogels in houten kooitjes, bleek dat ze ook makakenaapjes in metalen kooitjes hielden voor de verkoop . Die aapjes hadden wellicht al heel lang niet meer gegeten daar ze zeer gretig de banaantjes opaten die we door de tralies naar binnen duwden. De gids zei dat we waarschijnlijk sommigen hun leven gered hadden . Ook hier weer een rits kinderen die met weinig tevreden moeten zijn en steeds lachen. Met teak , 500 euro de m2 , is veel goed werk te leveren, maar ook de wortelblok van de gevelde teakbomen,40 tot 60 jaar om geoogst te kunnen worden, worden creatief verwerkt in bankstellen, "tafels " etc. Een bewerkt bankstel kan je kopen voor 440 euro, transport met DHL kost nog eens 600 euro. In Indonesie wordt de prijs van producten steeds vermeld , bvb bij kruidnagel: 8000 rp per KG.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb