Twee in een

July 23rd 2012
Published: July 23rd 2012

Lieve thuisvolgers,

Vandaag twee (korte) posten in 1.

Gisteren hebben we de Tangkuban Perahu bezocht, een vulkaankrater waar nog steeds giftige sulfergassen ontsnappen. Helaas wordt staat de toegang vol met stalletjes en straatventers die je fake-batik, kokosnoten, bamboe beeldjes en wat nog niet willen aansmeren. Helaas is dit voor hen ook broodnodig om hun gezin te onderhouden. De armoede in Indonesie is op elke straathoek te zien. De meeste mannen verdienen wat kleingeld door zelf een job te creeeren. Elke meter parkeerplaats wordt uitgebaat door een zelfverklaarde parkeerwachter, op elk verkeerspunt wordt het verkeer geregeld door een zelfverklaarde verkeersregelaar. Er wordt dan ook telkens wat kleingeld of 1000 rupiah (10 eurocent) door het raampje van de net geholpen auto gestoken.

Helaas sloeg het noodlot toe tijdens de wandeling rond de krater: David is ziek (koorts, hevige krampen, we komen net vd plaatselijke poliklinik, waar het verdikt luidde: het ligt aan het eten, we zijn met een volledige apotheek buitenngekomen, hopelijk sterkt david vlug weer aan en kunnen we morgen allen de Borobudur bezoeken!).

Want David heeft oa de Angklung voorstelling gemist: een volledige show rond het welgekende bamboe muziekinstrument. Voor elke noot is er een aparte angklung waarmee geschud wordt om er klank uit te krijgen (opzoeken!). Die avond afhaaleten met gekookte rijst en kip om de darmen wat te bedaren.

En dan vandaag de 7uur durende treinrit van Bandung naar yogyakarta. De rit staat terecht in de top 20 mooiste treinritten ter wereld. De tocht ging door ellenlange (natte) rijstvelden, eerst nog heuvelig later plat, kleine dorpjes, langs enkele van de vele vulkanen die Indonesie rijk is, enz...

Daarnet nog een Batik werkplaats bezocht voor we de dokter bezochten (die zich telkens excuseren als ze je nog maar aanraken). Nu platte rust en morgen hopelijk geen zieken meer, fingers crossed...

Tot: 0.103s; Tpl: 0.034s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb