Bandung: city of dining, fashion & entertainment

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Bandung
July 21st 2012
Published: July 21st 2012

Het begin van de ramaddan: vanmorgen alleen aan het ontbijt. Verder hebben we de Puncak-pass overgestoken via de oude weg Jakarta-Bogor-Bandung-Yogya. Onderweg hebben we even halt gehouden bij een theeplantage: theeplukkers met kleurrijke chinese hoedjes, een theefabriek bezocht en het dorpje waar plukkers en arbeiders wonen. Heerlijk gado-gado en satees gegeten met pindasaus natuurlijk!

De hele weg lang staat het ene kraampje naast het andere, de meeste eetstalletjes zijn niet open natuurlijk, maar voor elk iets apart heb je dus ook winkeltjes: banden, plastic bassintjes, zangvogeltjes, vloertegels, gsm-hoesjes, bananen (die overheerlijk zijn btw), enz. Bijna in Bandung zijn ook kalksteengroeves (lees: de bergen worden gewoon beetje bij beetje afgegraven) en kalksteenovens.

Bandung is een aangename stad en per toeval zijn we terechtgekomen in een hip resto/cafeetje waar we een hele avond goed gegeten en gedronken hebben voor slechts een 10€ de man! De vrouwen zijn hier kortgerokt, dragen killerheels en zijn volledig opgemaakt, de mannen zijn eerder casual. Wat ons opvalt is dat iedereen er hier zeer jong uitziet, je zou de vrouwen makkelijk 15 schatten terwijl ze in werkelijkheid de 20 al gepasseerd zijn. Dat belooft voor David zeker ;-) !

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb