Terveisia Balilta

Asia » Indonesia » Bali
March 14th 2010
Published: March 14th 2010

Vihdoin taalla! Lahes kaikki on ennallaan, ja tuntui kuin ei olisi kahta viikkoa kauemmin poissa ollutkaan. Kaikki on niiiin tuttua 😊

Paluu oli siis helppo. Ystavamme Chandra oli meita levean hymyn ja juomien kanssa vastassa, ja toimitti hotellille, jonka oli meille varannut. Eika lentokoneen laskeutumisesta ehtinyt kulua montaakaan tuntia, kun oltiin jo hellemekoissa biitsilla tapaamassa vanhoja tuttuja ja ihastelemassa pilvetonta auringonlaskua.

Lomaillaan viidetta paivaa (matkustuspaivia ei todellakaan lasketa lomailuksi!), ja takalainen tuuli, merivesi ja auringonpaiste on puhaltanut, liottanut ja haihduttanut tehokkaasti kaikki kotimaiset ajatukset unhola-nimiseen paikkaan. Ollaan lahinna hengattu rannalla, puhuttu indonesiaa 😊 uitu hotellin uima-altaalla ja vahan meressakin (mutta se heitteli niin epakohteliaasti kumoon, etta odotan sen rauhottumista, ennen kuin yritan uudestaan), ihan pikkuruisen shoppailtu, syoty indonesialaisia herkkuja ja vahan suunniteltu. Ollaan suunniteltu loman aikataulua. Ruma sana tuo aikataulu, varsinkin nain loma-aikaan, mutta ehka kuitenkin valttamaton. Jaakoon kuitenkin kalenteri viela julkistamatta, koska edelleen on suunnitelmat hiukan auki, hah.

Ja jalleen on balilaisen Uuden Vuoden aika. Sehan tarkoittaa sita, etta edessa on taas se paiva vuodesta, jolloin kaikki sulkeutuvat (tahtoivat tai eivat) koteihinsa kokonaiseksi vuorokaudeksi mietiskelemaan (eli kaytannossa nukkumaan, katsomaan tv:ta jne.). Meita sellaiset komennukset eivat miellyta, joten pakenemme taas Balin ainoaan kylaan, Medewiin, jossa ulosmeno on silloin sallittua. Pieni muslimikyla tayttyy lahinna surffareista, mutta kylla joukkoon mahtuu aina viisi valkoista hamehelmaakin. Niin, viisi 😊 Saatiin nimittain vahvistusjoukkoja Intian niemimaalta. Ovat toki alunperin Suomesta kotoisin, mutta talla eraa Intiasta. Erilaista, mutta sangen hupaisaa on porskuttaa isommalla joukolla :D

Huomenna siis Medewiin kahdeksi yoksi, ja sen jalkeen aiotaan kaantaa nokka kohti uusia suuntia ja seikkailuja...

(Kuvia taitaa olla luvassa vasta myohemmin, koska kello on jo paljon ja huomenna tiedossa aikainen heratys. Karsivallisyytta 😊

16th March 2010

Nyt se taas alkaa...
...nimittäin kommentoiminen, oli sanottavaa tai ei... :) No, en välttämättä Ihan Jokaista juttua kommentoi. Kiva kun on sujunu kotoisasti! Täälläkin tuntuu taas ihan kotoisalta lukea teidän juttuja, ihan kuin viime reissusta olisi vain hetki. :) Muutenkin täällä elämä sujuu - yllätysyllätys - kotoisasti. Kaikki on niiiiin tuttua. :) Paitsi se, että Inkan huoneessa heräilevät tällä hetkellä A&T&Valmu. Täti starttaa tästä harjoitteluun ja toivottaa teille erittäin onnellista uutta vuotta! :)

Tot: 0.046s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb