Blogs from Tiruvannamalai, Tamil Nadu, India, Asia - page 3

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai July 6th 2008

Forklædet som indere - et døgn i chennai. Vi var blevet inviteret til bryllup hos en af doktorerne herude torsdag den 3 og fredag den 4 juli. Med store forventninger og de 2 obligatoriske tøjsæt - tujda og sarria dog vi op imod Chennai. Busturen som varede 5 timer blev tilbragt på bedste indisk vis med bollywood film og dødskørelse. Torsdag aften skulle vi til reception og det først der skete var at vi blev kørt til et hotel hvor brudgommen hilste på os og de første mange billeder blev taget. Derefter gik turen til et andet overdådigt hotel hvor receptionen skulle holdes. Der hilste vi på bruden og hendes familie. Vi gik op i et festpyntet lokale hvor der blev byttet blomsterkranse, holdt taler, lavet en fyldig introduktion til alle gæsterne og givet gaver i ... read more

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai July 1st 2008

Hverdagenshelte ! En af de ting der er vigtig i vores hverdag her på hospitalet i Sandapetti, er de camps vi tager på fredag og lørdag eftermiddag. Det går i alt sin enkelhed ud på at vi er et lille hold der fra sygehuset, der kører ud i en af de mange små landsbyer rundt omkring Tirukoliur, for at helbrede de sygdomme som lokalbefolkning kommer med. •I de landsbyer vi er kommet til er det fattigdommen som slår os. Det er de fattige familier, der lever i huse som består af noget faldefærdig muresten og med et stråtag, hvor der er huller i. Det er de familier der ikke lever af andet end det de høster i marken, og måske sælger det for 50 ruppes(6,50 kr.) på markedet de næste dage. Det er de familier der ... read more

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 27th 2008

A bit belated, but nonetheless - happy bday to me! =) I spent my birthday in Thiruvannamalai, walking the Arunachala mountain barefoot (wellllllll...half of the 4 miles of it) w/my buddy jorge from ecuador - it's called Giripradakshina (pronounced giri-productiona). It was good times. A bird pooped on his shirt (good omen) & a holy woman gave us darshan. =) Then I just spent the day hanging out...enjoying thiru, as I had arrived the day before. Have been in Thiru (pronounced 'tiru') for the past week & a half- teaching/doing yoga, reading, meditating, cooking up healthy food, & hanging out w/my pals aaron & jorge. It's very quiet now in thiru as it's off season & only 'serious' ppl are here, absorbing energy from arunachala. Jorge & i went on a nice hike up the mountain ... read more
Ooops poopy on jorge!
Aranuchala!
Rest-a-while park

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 26th 2008

Lerhytter, nøgne børn og bad på gaden er det vi møder da vi ankommer fra Tirukoilur, som pludselig virker meget langt væk. Vi får en ”rundtur” (alt indenfor en radius af 300 m), hvor vi både får set præstens hus, kirken, skolen og boarding hjemmet, som også bliver vores nye hjem. Vi bliver her mødt af 75 glade børn og 2 dejlige plejeforældre. Til vores overraskelse bliver vi indlogeret i et lille hus, som er bygget specielt til volontører. Her er både toilet, seng og en propel i loftet. Elektricitet og vand har vi også til dels, det sker nemlig (et par gange om dagen) at strømmen går og dermed også vandet. Huset ligger midt på legepladsen, et sted hvor fred er et ukendt ord, og om morgenen kan man være heldig at blive vækket af ... read more
Kostskolen
Lerhytter faar lagt nyt tag
Skoleboern

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 26th 2008

På vores tur gennem Tiruvannamalei hvor vi alle var proppet ind i en lille bus, på bedste indisk vis - kom vi forbi et tempel. Vi var alle i indiske klæder der dækkede både ankler og skuldre, sådan som de uskrevne regler siger. Vi stillede skoene i bussen, da sko ikke er tilladt i templet, og hoppede så ellers ud på den brændende asfalt. Av av! Udenfor templet sad en stor mængde af tiggere, som med bedene øjne rakte hænderne frem, side om side med souvenir butikkerne. Tempelet var stort og rummede flere områder, som vi slet ikke fik overblik over. Lige før vi kom til det allerhelligste sted i templet stod der midt i det hele en elefant - tempelelefanten som havde til opgave at velsigne, ved at give et dunk på hovedet af alle ... read more
Frygt dig ej for snablen!
Et af de fire tempeltaarne

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 26th 2008

En lille opdatering fra vores foerste 2 uger paa egen haand: Da vi ankom til Kongaralapayam blev vi modtaget af en flok nysgerrige indere, deribland Nelson, en meget lille mand med et meget stort hjerte. Han skulle vise sig at vaere vores kontaktperson og livlinie de naeste 5 uger. Han viste os til rette i vores nye hjem - et betonkammer med gitter for vinduerne placeret midt i kostskolens gaard. Vi har faaet tildelt vores eget gasblus, som nogle af de eneste i landsbyen, og bruger det flittigt til at tilberede vores daglige dosis havregroed. Paa vores terasse finder man vores primitive badeforhold, der bestaar af et stort betonkar, hvor man (med toej paa) oeser vand over sig selv med en spand. Et lille hul i jorden goer det ud for vores toilet. Her er et ... read more
Primitiv opvask
Haardt proevede laererinder

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 25th 2008

Så er der en uge siden at vi forlod Siloam Boarding School og den store trygge gruppe af velkendte danske ansigter. Alt dette byttede Gerrit, Laura, Sofie og jeg ud med et fint gæsteværelse med air condition og dertilhørende toilet og bruser på kvindecenteret i storbyen Tiruvannamalai. Laura og jeg har nu i knap en uge fulgt arbejdet på et værested for børnearbejdere, som mest af alt er en blanding af lidt af det hele - skole og fritidshjem. Tilknyttet ”Child Labour” er der imellem ti og femten drengebørn, som kan komme og gå i tidsrummet 10-17. Det er ikke alle børnene der arbejder, men fælles for alle er: en meget hård fortid, og for de fleste af dem også en dyster fremtid. To af drengenes far er død af alkoholmisbrug, og moderen har derfor ... read more
Broedrene fra child labour spiser madpakker: ris pakket ind i bananblade!

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 20th 2008

Velkommen til Que Vadis - Dialogcentret i Tiruvannamalai, Tamil Nadu. Paa latin betyder Que Vadis - "Where are you going?" - og ja, det er maaske et meget passende spoergsmaal at stille sig selv engang imellem - for hvor er du paa vej hen i dit liv? hvad er det som du tror paa? hvad er det som praeger dig i dine valg? er din maade at leve paa den eneste rigtige? Dialog er hvad Que Vadis er baseret paa. Dialog indebaerer en forstaaelse for andre mennesker. En forstaaelse og accept af at der findes mennesker som har en helt anden tro og maade at leve deres liv paa. En forstaaelse og accept som skal vaere med til at bygge bro frem for at grave dybere groefter mellem menensker af forskellig kulturel og religous baggrund. Hvordan ... read more
U-land besoeger Que Vadis
Hanne og Dorthe paa Que Vadis
The Red Hut

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 18th 2008

Chuditharjagt i indisk semi-town! Sidste onsdag tog vi inden aftensmaden med nogle af de ansatte på Siloam Boarding School, stedet vi bor for tiden, ind til Tirukoilur i små åbne taxaer - som i daglig tale kaldes Ottoer. Kort efter at vi, fire mennesker plus chauffør, havde fået mast os ind i den lille otto, lettede vi ellers fra Jordens overflade og med ét gik det hu-haj-vilde-dyr af sted på en hovedvej, der ligesom resten af Indien, er fyldt med støv, indere med kvægtrukne trævogne samt biler, cykler og fodgængere i et virvar! I Tirukoilur, en by med omkring 50.000 indbyggere, blev vi, som de turister vi nu engang er, ført over til ”The National Bank”, hvor vi kunne hæve en masse rupees til strøgshopping i de indiske gader og stræder. Den af navn storslåede bank, ... read more
State Bank
Grinende indiske kvinder

Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai June 14th 2008

Så kom dagen endelig. Den dag vi alle har set frem til de sidste 4½ måneder. Klokken tidligt mandag morgen mødte jyde-holdet i Silkeborg til farvel kram og gensynsglæde efter den hårde uge uden hinanden og højskole livet. Helt trist var det dog ikke, da vi 2 min fra højskolen brød ud i skøn-fødselsdagssang for Gyrithe. Busturen bød på flag, kage og opsamlings pause i Kolding inden sidste stop Hamburg. Sjællænderne tog turen derned i tog og havde nogle ”spændene” timer på en bænk i Hamburg lufthavn. Flyveturen var i luksus stil, med lækker fly mad, film i sædet foran og god service, ikke hvad man lige havde forventet når turen går til et u-land. Kl. 23.30 lokal tid landede vi i Dubai til vores første møde med en ny kultur. Moské, mænd i nederdel, sovende ... read more
Hamburg Lufthavn
Blomsterkrans i Indien!

Tot: 0.148s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 74; dbt: 0.0761s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb