De taxirit


Advertisement
China's flag
Asia » China » Guangxi » Yangshuo
November 12th 2010
Published: November 16th 2010
Edit Blog Post

De taxirit

Toen ik op Guilin vliegveld aankwam, werd ik opgehaald door een 'taxi', ik heb nergens een bordje taxi kunnen vinden en dus ook geen taxirit meter in de auto. Ik ga er maar vanuit dat het en vriend of kennis is van de taichischool die een auto heeft en dit soort ritjes voor hun maakt tegen een vaste prijs. In ieder geval de rit van Guilin naar Yangshuo (ong. 70 Km) zal ik niet snel vergeten. Het was donker dus werd er met licht aan gereden natuurlijk. Evenwel, het groot licht ging aan en dat ging nog maar sporadisch uit. Maar ik merkte al snel dat iedereen zo'n beetje met groot licht op rijdt. Waarschijnlijk omdat straatverlichting zo goed als niet bestaat en als ik al lantaarns zag, dan waren deze niet aan. Ik zat achterin en kon nog vaak achter de hoofdzteun duiken, maar kreeg toch al hoofdpijn van al dat felle licht wat je vaak tegemoet kwam, maar het scheen de chauffeur niet te deren. De hobby van de chauffeur was toeteren en inhalen, op zich prima, maar iedereen heeft deze hobby! Soms haalde een vrachtwagen een tragere kar in en dan ging te taxi nog even de inhalende vrachtwagen inhalen, en of er nu een bocht aan kwam of niet, er werd gewoon ingehaald. Gelukkig zijn de wegen wel breder dan in Nederland, maar toch! Dus je snapt 't, rustig in de taxi zitten was er niet bij. We zijn in ieder geval veilig aangekomen, en dat was het belangrijkste.


Advertisement



Tot: 0.131s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0986s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb