De eerste dag


Advertisement
China's flag
Asia » China » Guangxi » Yangshuo
November 11th 2010
Published: November 16th 2010
Edit Blog Post

Het eerste wat je opvalt is dat je toch even door de cultuurshock heen moet. Je bent zo gewend aan alles in Nederland, en toch ook de luxe. je realiseert je dat niet zo, tot dat je het tegendeel tegenkomt. Ik zit met de Tai Chi school buiten de (kleine) stad van Yangshuo, een kwartietje fietsen, maar daarmee dus wel tussen de mensen die op en van t land leven. Nu ik hier een dag ben, ben ik daar eigenlijk alleen maar blij om. Je ziet nu het echte leven. Ik ben vandaag even met Jeff naar Yangshuo gefietst, en daar zie je toch ook al veel westerse invloed en al redelijk ingericht voor tourisme, maar ook veel authenticiteit, met name in het park. Maar bij de school staan we samen lekker buiten te koken/roerbakken en met alleen maar verse groeten direct van de buurman van het land. Verser kan echt niet, en dat proef je ook. Super gezond en Master kan heel goed koken.

We zijn op 't moment maar met 2 studenten (een Canadees, Jeff , die een sabbatical heeft genomen van 6 maanden), en dat is helemaal prima. We hebben, zeg maar, zo'n beetje privéles. De tai chi leraar (Yong Chuen, maar wij noemen hem Master:-) is echt perfect. hij ziet precies waar het beter kan en ik wordt weer helemaal terug naar de basis van tai chi teruggebracht. Als je zelf al dacht dat je los en ontspannen bent, dan pakt hij je ergens vast, schud een keer en je voelt zelf precies waar je nog te gespannen bent. Hij weet je echt terug in je energie te zetten en je los te maken. "Natural" is een engels woord wat hij veelvuldig gebruikt. Kortom, na een dag weet ik dat ik hier goed zit, met wat ik voor ogen had. Ik zal jullie daar nog veel over vertellen en laten zien. Ook de qigong gedeeltes van de lessen zijn geweldig. Maar die gaan we helemaal op film zetten hebben we vandaag afgesproken, want die leer je niet voldoende om op jezelf te doen in 2 weken denk ik, maar je voelt al direct dat deze manier van Qigong je tai chi (natural flow) sterk ondersteund.

Nou dat was 't even voor nu. Ik zal over 1 of 2 dagen 's-avonds wel minder energie als nu, maar tot nu barst ik 's-avonds nog van de energie, maar ja eigenlijk is het voor mijn bio-klokje ook pas 2 uur in de middag.



Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb